Citat tar över SAS interntidning - Inside

Citatkoncernen tar över produktionen av SAS koncerntidning Inside genom ett outsourcingavtal. Redaktionens medarbetare övergår därmed till Citat Journalistgruppen.

- Inside är en mycket viktig kanal för att nå samtliga medarbetare i koncernen. Vi har tittat på olika lösningar och funnit att Citat är marknadsledande och de som bäst kan utveckla tidningen utifrån våra behov, säger Claus Sonberg kommunikationsdirektör i SAS koncernen.

- Vi är glada över att få uppdraget att producera Inside. Tidningen är en viktig del i SAS internkommunikation och når över 25 000 anställda. Den personal som går över till Citat Journalistgruppen får nu möjlighet att vara en del av en större redaktion och erbjuds nya karriärmöjligheter. Tillsammans ska vi nu utveckla tidningens innehåll och form, säger Henrik Johansson, VD på Citat Journalistgruppen.

- Citat är kommunikationsbranschens mest erfarna outsourcingaktör. Att nu även SAS givit oss förtroendet inom detta område är mycket glädjande, säger Dan Sehlberg, VD och Koncernchef för Citat.

Avtalet löper initialt på tre år. Inside kommer liksom tidigare ha en upplaga på 17 000 exemplar och ges ut i både en skandinavisk och en internationell version. Två medarbetare från SAS går i samband med affären över till Citat Journalistgruppens redaktion i Stockholm.

Läs mer om Citat på vår hemsida www.citat.se.