Dan Sehlberg ny vd för Bureägda Citat

Dan Sehlberg tillträder som ny vd för Citat vid årsskiftet. Han är idag vice vd för bolaget.

Dan Sehlberg, 36, efterträder vid årsskiftet Magnus Lundblad som koncernchef för kommunikationsföretaget Citat. Dan har arbetat som vice vd inom koncernen i sex år och de senaste åren även som operativ chef för bolagets marknadserbjudande Citat Marcom. Dan Sehlberg är marknadsekonom i botten med en MBA från Handelshögskolan. - Jag ser fram emot att leda Citats fortsatta utveckling. Vi har stark ekonomi, en unik tjänsteportfölj och är redan idag nordens största kommunikationskoncern, säger Dan Sehlberg. - Jag och styrelsen har jobbat nära Dan i flera år och har stort förtroende för honom. Han har strategisk kompetens, affärskänsla och en förmåga att kommunicera internt och externt som är en stor tillgång, säger Örjan Serner, styrelseordförande i Citat. Dan Sehlberg är även en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom konkurrensstrategier och marknadsföring. Under sin tidigare karriär har han bland annat varit vd för Linné Stockholm inom börsnoterade Linné Group. Som tidigare meddelats har Magnus Lundblad själv valt att gå vidare efter sju år i koncernen och fyra år som vd. Han går till börsnoterade New Wave. Stockholm den 22 december 2005 CITAT AB För ytterligare information kontakta: Örjan Serner, styrelseordförande Citatkoncernen, 0708-13 44 82. Dan Sehlberg, tillträdande vd Citatkoncernen, 08-506 617 51, 0708-99 26 44 Jenny Axäll, koncernkommunikation, 08-588 331 78, 073-682 60 78 Pressmeddelandet finns även att hämta på Citats hemsida, www.citat.se.