Kommunikationskoncernen Edita köper Citat

Kommunikationskoncernen Edita köper Citat. I och med affären skapas Nordens största kommunikationsproducent med en omsättning (proforma) på över 1.3 miljarder svenska kronor och över 1000 anställda i fyra länder. Citats VD Dan Sehlberg utses till Executive vice President i Edita, och kvarstår som VD för Citat.

- Med Citats utbud av integrerade marknads- och informationstjänster är detta ett drömförvärv för oss. Köpet förstärker vår verksamhet inom kommunikationstjänster och breddar vår marknad i Skandinavien. Vi vill också satsa vidare på Citats framgångsrika affärsmodell inom outsourcing, säger Timo Lepistö, vd och koncernchef, Editakoncernen.

- Med Edita som ägare förverkligar vi vår vision om att vara Nordens ledande kommunikationsproducent. De verkliga vinnarna på affären är våra kunder som nu får tillgång till Nordens starkaste tjänsteutbud, säger Dan Sehlberg, vd och koncernchef, Citat Group AB.

Den nya kommunikationskoncernen får en omsättning (proforma) på över 1,3 miljarder svenska kronor. Citat ingår från och med den 1:a juli i Edita Group Abd.

Dan Sehlberg, vd och koncernchef, Citat Group AB: 08-506 617 51, 0708-99 26 44
Timo Lepistö, vd och koncernchef Edita Group Abd: +358-40-860 2355

Läs mer om Citat på vår hemsida www.citat.se.