Ola Dolck ny VD för Citat-ägda SRC

Citatkoncernens retailbyrå, Scandinavian Retail Center (SRC), får ny VD när Ola Dolck tar över den 1 juni.

Ola är sedan tre år tillbaka vice VD för byrån och har varit anställd sedan 1997. Han har lång erfarenhet från ledande befattningar inom detaljhandeln bland annat från Kraft Foods och Coop/KF. Ola Dock ersätter Roland Claranius som blir seniorkonsult på SRC. - Marknaden är god och det finns en stor efterfrågan på våra tjänster. Jag ser fram emot att leda SRC och våra skickliga medarbetare, säger Ola Dolck, tillträdande VD för SRC. Scandinavian Retail Center arbetar med Store Concept, Action Marketing och Trade Marketing. Dessutom erbjuder byrån tjänster inom research och konceptsäkring. - SRC är ledande på en marknad som just nu genomgår en spännande förändring. Med Ola som VD stärker SRC ytterligare sin position, säger Dan Sehlberg, VD och koncernchef för Citat. Stockholm, den 17 maj 2006 CITAT AB För ytterligare information kontakta: Dan Sehlberg, VD och koncernchef, Citat, 08-506 617 51, 0708-99 26 44 Ola Dolck, VD, Scandinavian Retail Center, 042- 26 99 22, 0706-65 26 73 Jenny Axäll, koncernkommunikation, Citat, 08-588 331 78, 073-682 60 78 Läs mer om Citat på vår hemsida www.citat.se