Bonniers Bokklubbar väljer editK när konceptet bokklubb moderniseras

PR- och kommunikationsbyrån editK inleder samarbete med Bonniers Bokklubbar. Uppdraget innebär bland annat att synliggöra fenomenet bokklubbs mervärde och erbjudande genom strategisk PR.

Johanna Axiander och Edit Künstlicher foto: Juliana Wiklund

Samarbetet med Bonniers Bokklubbar inleds i juni 2015. Året har utsetts till The Year of Books av Facebook-grundaren Mark Zuckerberg, som själv har startat bokklubb, 70 år efter Bonniers första bokklubb, Svalan.

Vi älskar böcker på byrån och har haft förmånen att ha jobbat med flera mediala och försäljningsmässigt framgångsrika titlar. Därför känns det fantastiskt att få samarbeta med klassiska Bonniers Bokklubbar, nu när intresset för böcker aldrig varit större hos konsument, berättar Edit Künstlicher, VD på EditK.

Byrån editK representerar sedan tidigare bokförlag som Liber, Printz Publishing och Graphera förlag och har flera framgångsrika lanseringar bakom sig.

Intresset för läsning, bokcirklar och att kunna diskutera sina läsupplevelser med andra växer, och vi behöver på ett tydligare sätt kommunicera bokklubbarnas värde i relation till det, säger Johanna Axiander, Chef marknad & CRM, Bonniers Bokklubbar.

Bonniers Bokklubbar ingår i Bonnierförlagen och grundades 1942. Bonniers Bokklubbar innefattar bokklubbarna Svalan, Månadens bok, Spänningszonen, Bonniers Bokklubb och Lyssnarklubben. Dessa fem har idag cirka 300 000 aktiva medlemmar och är Sveriges största bokklubb. Klubbarna erbjuder sina medlemmar ett noga urval av böcker från Sveriges största förlag.

För information kontakta:
Edit Künstlicher, vd EditK, tel: 070-8185700 e-post: edit@editk.se eller Johanna Axiander, Chef marknad och CRM, Bonniers Bokklubbar tel: 070-2158492 eller mail: johanna.axiander@bonnierforlagen.se

EditK är en PR- och kommunikationsbyrå som arbetar med varumärken inom hälsa, kost, hållbarhet, media och litteratur med expertis inom personal branding. Byrån grundades 2013 av medieentreprenören Edit Künstlicher och har kontor i Stockholm. Byrån arbetar med kreativa lösningar inom traditionell PR, event, sociala- och digitala medier.  Bland kunderna finns bla: Årstiderna, Liber, Printz Publishing, Excello Law, Tomorro’ och Masscreation.

Vi älskar böcker på byrån och har haft förmånen att ha jobbat med flera mediala och försäljningsmässigt framgångsrika titlar. Därför känns det fantastiskt att få samarbeta med klassiska Bonniers Bokklubbar, nu när intresset för böcker aldrig varit större hos konsument.
Edit Künstlicher, vd editK
Intresset för läsning, bokcirklar och att kunna diskutera sina läsupplevelser med andra växer, och vi behöver på ett tydligare sätt kommunicera bokklubbarnas värde i relation till det
Johanna Axiander, Chef marknad & CRM, Bonniers Bokklubbar