• editK/

editK välkomnar skådespelaren Annica Liljeblad tillbaka i nytt PR-samarbete

Annica Liljeblad, aktuell i Black Beauty som snart har premiär på Disney+, väljer editK som PR-partner när hon tar nästa steg i sin skådespelarkarriär. Målet med samarbetet är att stärka Annicas personliga varumärke i Sverige, och är en förlängning av ett tidigare samarbete mellan byrån och Annica Liljeblad mellan 2015 och 2017.

Skådeseplaren Annica Liljeblad. Foto: Juliana Wiklund.

- De senaste åren har jag fokuserat på min karriär på andra sidan Atlanten, och är fortsatt kontrakterad för ett antal roller där inspelningsdatumet är framflyttat på grund av pandemin. Jag har därför valt att flytta tillbaka min bas till Sverige och fortsätta utveckla mitt varumärke och min karriär på hemmaplan vilket känns fantastiskt roligt!, säger Annica Liljeblad, skådespelare.

- Vi välkomnar Annica tillbaka med öppna armar! Det känns så roligt att kunna utöka portföljen med en etablerad skådespelare. De senaste åren har Annica gjort en beundransvärd resa där hon bland annat bott och verkat i USA, nu är vi redo att stärka och fortsätta utveckla hennes varumärke i Sverige, säger Edit Künstlicher, vd på editK.

Annica Liljeblad har bland annat medverkat i tv-serien Partisan, Solsidan och Oscarsnominerade The Square. Under vintern är hon aktuell i Black Beauty som distribueras av Disney+, och i Justine Batemans debutfilm Violet.

Fullständig filmografi för Annica Liljeblad finns på IMDB.

För mer information, vänligen kontakta: Edit Künstlicher, vd editK på 070-8185700, edit@editk.se

editK är en fullservicebyrå som erbjuder PR-lösningar för kunder som arbetar med ett långsiktigt kommunikationsperspektiv, prioriterar hög flexibilitet och tillgänglighet. Det kallar vi för PR med personlighet! Byrån arbetar med varumärken inom mat, hälsa, kultur hållbarhet, digitalisering och entreprenörskap. Sedan 2017 driver även editK InfluencersAgency, en agentur för starka personliga varumärken med fokus på strategisk synlighet, plattformsbygge och kommersiella samarbeten. Bland profilerna finns författare, föreläsare och medieprofiler. editK och InfluencersAgency har fem anställda och sitter på Riddargatan i Stockholm.

Annica Liljeblad, skådespelare
Edit Künstlicher, vd på editK