Lunette väljer editK som PR-partner

editK utökar kundnischen medtech genom ett nytt PR-samarbete med det finska varumärket Lunette, som är en av världens största aktörer inom menskoppar. Lunette är pionjär inom intimvårdsprodukter för kvinnor med fokus på kvalitet, hållbarhet, säkerhet och inkludering. Syftet med samarbetet är att förstärka varumärkets position på den svenska marknaden.

Lunettes vision är att underlätta vardagen för så många kvinnor som möjligt, och förse dem med ett mensskydd som är både säkert, hållbart och kostnadseffektivt. Idag använder var femte kvinna i Sverige menskopp. Vi är glada att ta oss an den svenska marknaden tillsammans med editK som strategisk PR-partner, säger Heli Kurjanen, grundare och vd på Lunette.

Uppdraget innefattar idéarbete, influencermarketing, strategiskt och operativt PR-arbete med fokus på att öka varumärkeskännedomen hos Lunettes målgrupp i Sverige.

Vi är stolta över att utöka kundportföljen med ännu ett företag som satsar på och gör skillnad för kvinnors hälsa. Lunette är en framgångssaga internationellt och vi är så glada över att ha fått förtroendet att jobba med deras varumärke på den svenska marknaden! säger Edit Künstlicher, grundare och VD på editK.

För mer information vänligen kontakta, Edit Künstlicher, vd på editK, 070-8185700 eller edit@editk.se

Lunette grundades av Heli Kurjanen 2005 och har sedan dess vuxit till att bli en av de globalt sett största aktörerna på menskoppsmarknaden med försäljning i över 100 länder. Sedan 2020 ingår företaget i Peptonic Medical AB som bedriver forskning, utveckling och försäljning av produkter inom kvinnohälsa.

editK är en fullservicebyrå inom PR som arbetar kundnära och dedikerat med varumärken inom livsstil, hälsa och entreprenörskap. Sedan 2017 driver editK även InfluencersAgency, en agentur för starka personliga varumärken med fokus på strategisk synlighet, plattformsbygge och kommersiella samarbeten. Bland profilerna finns författare, föreläsare och medieprofiler. Vi är en värderingsstyrd organisation och väljer därför att tacka nej till uppdrag kopplade till alkohol, tobak, spel och kirurgiska skönhetsbehandlingar. Vårt mål är att vara Sveriges mest uppskattade PR-byrå.