Två nya profiler till editK´s InfluencersAgency

Under våren 2021 har editK knutit två nya profiler till sin agentur för personliga varumärken. Skådespelaren Frida Farrell och försäljningsexperten Patrik Nordkvist ansluter sig till InfluencersAgency. Uppdragen innefattar plattformsbygge och personal branding. Arbetet påbörjas under maj månad.

Frida Farrell och Patrik Nordkvist är nya profiler till InfluencersAgency, Foto: Lena Evertsson, Joakim Ström

Frida Farrell är skådespelare, producent, musiker och låtskrivare. Frida har varit verksam som skådespelare i både London och Los Angeles. Under vintern 2021 är Frida aktuell med både egenproducerad film och musik.

– Internationellt är det vanligt att ha både management och PR-agent som skådespelare och musiker. När jag nu är etablerad i Sverige igen tipsade min manager Maria Vascsak på IMA Content om editK som jobbar långsiktigt med personliga varumärken och det klickade direkt, berättar Frida Farell, skådespelare och musiker.

Patrik Nordkvist är grundare till Försäljningschefen och hjälper sina kunder att skapa ökad tillväxt. Han är en av våra flitigaste föreläsare och aktuell med boken Säljvanor – Så skapar du vanorna som ökar din försäljning.

– Det känns både värdebyggande och spännande att jobba med mitt personliga varumärke i samband med lanseringsarbetet för flera nya projekt framåt. Efter varma rekommendationer och due diligence föll valet på editK. Jag ser fram emot ett givande samarbete, säger Patrik Nordkvist, expert inom försäljning och förhandlingsteknik.

– Efterfrågan på plattformsbygge för personliga varumärken har ökat sedan 2017 när vi lanserade InfluencersAgency. Både Frida och Patrik är starka profiler i sin nisch och vi är ödmjuka inför det förtroendet vi fått. Uppdraget innebär idéarbete, lanseringsprojekt för film och bok samt PR-arbete i Sverige och Danmark, säger Edit Künstlicher, grundare InfluencersAgency.

För information kontakta, vd Edit Künstlicher, 070-8185700 eller edit@editk.se

editK är en fullservicebyrå inom PR som arbetar kundnära och dedikerat med varumärken inom livsstil, hälsa och entreprenörskap. Sedan 2017 driver editK även InfluencersAgency, en agentur för starka personliga varumärken med fokus på strategisk synlighet, plattformsbygge och kommersiella samarbeten. Bland profilerna finns författare, föreläsare och medieprofiler. Vi är en värderingsstyrd organisation och väljer därför att tacka nej till uppdrag kopplade till alkohol, tobak, spel och kirurgiska skönhetsbehandlingar. Vårt mål är att vara Sveriges mest uppskattade PR-byrå.