Framgångsrikt EdmoLift-konvent och 60-årsfirande

I helgen firade EdmoLift sitt 60-årsjubileum med ett storslaget konvent som samlade kunder, medarbetare, leverantörer och samarbetspartners från hela världen. Vi vill rikta ett hjärtligt tack till alla som kom, deltog och bidrog till att göra evenemanget till en oförglömlig upplevelse.

Konventet, som började redan på fredagen, hölls på huvudkontoret i Härnösand. Under dagen fick gästerna möjlighet att ta del av EdmoLifts historia och de senaste nyheterna inom företaget. Därtill lyssnade de även på inspirerande tal om bland annat AI genomfört av Roger Olsson, Forskare vid Mittuniversitetet samt Hållbarhet och Ecovadis från EdmoLifts Miljö- och hållbarhetschef Jan Eriksson. Därtill genomförde flera medarbetare ett antal engagerande workshops och representanter från Bystronic fanns på plats och visade upp den unika produktionslösningen som de har levererat för den nya produktionsanläggningen.

Totalt fanns 14 länder representerade under fredagen och det var en fantastisk möjlighet för oss att visa aktuella projekt och diskutera framtidens utmaningar och möjligheter, säger Anders Wahlqvist VD EdmoLift.

Lördagen ägnades åt teambuilding, där en guidad tur och lunch vid Hemsö fästning stod på agendan. Denna historiska plats erbjöd en unik miljö för deltagarna att stärka samarbeten. Efter en aktiv dag avslutades kvällen med en galamiddag på det natursköna Höga Kustenhotellet. Här samlades över 150 personer i form av kunder, medarbetare, leverantörer, representanter från Härnösands kommun och övriga samarbetspartners för att tillsammans fira EdmoLifts framgångar och framtid tillsammans.

Vi vill rikta ett särskilt tack till alla som kom, bidrog och delade dessa dagar med oss. Ert stöd, förtroende och hårda arbete har bidragit till EdmoLifts framgång och fortsätter att driva oss framåt, säger Tomas Edmo, Sales Area Manager och projektledare för EdmoLifts 60 årsfirande.

Tillsammans har man byggt en stark grund för framtiden och EdmoLift ser fram emot att fortsätta och utvecklas tillsammans. Tack för 60 år och många år framöver.

Anders Wahlqvist
anders.wahlqvist@edmolift.se