Asger Jensby ny VD för EDS Sweden AB

Asger Jensby ny VD för EDS Sweden AB EDS, världens näst största IT-företag, har utsett Asger Jensby till ny VD för EDS Sweden AB. Asger Jensby tillträdde posten som chef för affärsområdet Information Solutions i region norra Europa (Danmark, Finland, Holland, Norge och Sverige) den 20 december 2001. Nu efterträder han också Kaj Green som chef för EDS hela verksamhet i Sverige. Asger Jensby kommer att vara placerad i Stockholm. Asger Jensby var tidigare VD och koncernchef för CSC Scandinavia och ansvarig för CSCs hela verksamhet i Skandinavien (konsulttjänster, systemintegration och utkontraktering). Dessförinnan var han bl a VD för CSC Financial Services i Europa, Mellanöstern och Afrika, VD för CSC Reinsurance Division och CSCs regionchef för Norden och Beneluxländerna. - Asger Jensbys erfarenhet av resultatorienterat arbete i företagsledande ställning och hans djupa kunskap om vår bransch kommer att vara ett viktigt bidrag till EDS verksamhet, säger John Meyer, chef för Europa, Mellanöstern och Afrika, EDS Information Solutions. Jag är övertygad om att Asger Jensby är rätt man på rätt plats för att leda vår fortsatta expansion i norra Europa. Högupplöst fotografi på Asger Jensby hämtas på http://www.eds.se/nyheter/ny_bilder.asp För mer information, vänligen kontakta: Asger Jensby VD EDS Sweden AB Tel: +45-33858005 Mobil: +45-21212323 e-post: asger.jensby@eds.com Anna Plyhr Informationschef EDS Sweden AB Tel: 08-619 14 58 Mobil: 070-602 66 25 e-post: anna.plyhr@eds.com Om EDS EDS är världens näst största IT-företag med 140 000 anställda i 58 länder. I Norden är EDS representerat av 1500 medarbetare, varav 1200 i Sverige. EDS erbjuder affärs- och IT-lösningar som ökar produktiviteten, tillväxten och lönsamheten och som därmed gör våra kunder mer konkurrenskraftiga i den digitala ekonomin. I Sverige arbetar vi bl a med SKF, KF, Saab Automobile, OKQ8, Preem, Riksbyggen och Posten. Under 2001 omsatte EDS 21,5 miljarder US dollar. EDS är noterat på New York Stock Exchange och London Stock Exchange. http://www.eds.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/08/20020308BIT00720/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/08/20020308BIT00720/wkr0002.pdf