EDS blir strategisk IT-partner till Malmö Aviation

EDS blir strategisk IT-partner till Malmö Aviation Malmö Aviation har valt EDS till strategisk IT-partner. EDS kommer att leverera integrerade IT-tjänster som ska öka Malmö Aviations konkurrenskraft och därigenom stärka bolagets ställning som oberoende flygbolag. EDS kommer att leverera tjänsterna från sitt nya Air Transportation Centre of Excellence som är beläget i Zürich. EDS kommer bland annat hantera Malmö Aviations IT-infrastruktur, reservationssystem (axsRes), flygledningssystem (axsControl) och redovisningssystem (axsRevenue Accounting). EDS kommer dessutom att utveckla skräddarsydda lösningar åt några av Malmö Aviations största kunder. - Malmö Aviations största utmaning är idag att stärka sin position som ett helt oberoende flygbolag på den skandinaviska marknaden, säger Ulf Axelsson, koncernchef för Malmö Aviation. Därför letade vi efter en oberoende partner med kapacitet att möta alla våra behov på IT-området. Det här avtalet kommer att gynna både oss och våra kunder. För mer information, vänligen kontakta: Gunnel Duveblad Anna Plyhr VD, EDS Sweden AB Informationschef, EDS Sweden AB Tel: 08-619 18 90 Tel: 08-619 14 58 Mobil: 070-667 67 00 Mobil: 070-602 66 25 e-post: gunnel.duveblad@eds.com e-post: anna.plyhr@eds.com Om EDS EDS är världens näst största IT-företag med 140 000 anställda i 60 länder. I Sverige är EDS representerat av 1200 medarbetare. EDS levererar affärs- och IT-lösningar som ökar produktiviteten, tillväxten och lönsamheten och som därmed gör kunderna mer konkurrenskraftiga i den digitala ekonomin. I Sverige arbetar EDS bl a med SKF, COOP, Saab Automobile, OKQ8, Preem, Riksbyggen och Posten. Under 2001 omsatte EDS 21,5 miljarder USD. EDS är noterat på New York Stock Exchange och London Stock Exchange. För mer information se www.eds.se Om Malmö Aviation Malmö Aviation är det största flygbolaget som trafikerar Bromma med direktlinjer till Malmö, Kristianstad, Göteborg och Umeå. Bromma har varit knutpunkten i många år och är en förutsättning för företagets vision att spara tid för sina resenärer. Varje år flyger Malmö Aviation 800 000 passagerare. Under sommaren flyger Malmö Aviation även till Nice, Venedig, Dublin och Glasgow. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/05/20021105BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/05/20021105BIT00420/wkr0002.pdf