Gunnel Duveblad ny chef för EDS i norra Europa

Gunnel Duveblad ny chef för EDS i norra Europa EDS, världens näst största IT-företag, har utsett Gunnel Duveblad till chef för EDS Operations Solutions i norra Europa, vilket innefattar de nordiska länderna samt Beneluxländerna. Hon tillträder tjänsten den 1 november 2002. Gunnel Duveblad kommer närmast från IBM där hon framgångsrikt lett företagets europeiska verksamhet inom Application Management Outsourcing. Under sin 25 år långa karriär på IBM har Gunnel haft en rad chefsbefattningar, bland annat har hon ansvarat för bolagets konsultverksamhet i norden. I sin nya roll på EDS kommer Gunnel att leda arbetet med att stärka företagets position i Belgien, Nederländerna, Luxemburg och de nordiska länderna, vilka alla är marknader med stora tillväxtmöjligheter. Hon kommer att vara placerad i Stockholm och rapportera till John Meyer, chef för Operations Solutions i Europa, Mellanöstern och Afrika. Högupplöst bild på Gunnel Duveblad finns att hämta på: http://www.eds.se/pressrum/images/downloads/Duveblad_Gunnel.tif För mer information, vänligen kontakta: Anna Plyhr Informationschef, EDS Sweden AB Tel: 08-619 14 58 Mobil: 070-602 66 25 e-post: anna.plyhr@eds.com Om EDS EDS är världens näst största IT-företag med 140 000 anställda i 60 länder. I Norden är EDS representerat av 1 500 medarbetare, varav 1 200 i Sverige. EDS levererar affärs- och IT- lösningar som ökar produktiviteten, tillväxten och lönsamheten och som därmed gör kunderna mer konkurrenskraftiga i den digitala ekonomin. I Sverige arbetar EDS bl a med SKF, COOP Sverige, Saab Automobile, OKQ8, Preem, Riksbyggen och Posten. Under 2001 omsatte EDS 21,5 miljarder US dollar. EDS är noterat på New York Stock Exchange och London Stock Exchange. www.eds.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00300/wkr0002.pdf