Ökad omsättning och vinst för EDS årets första kvartal

EDS starka utveckling fortsätter. Under årets första kvartal, som avslutades sista mars, ökade omsättningen med 3% - från 5,1 miljarder dollar motsvarande kvartal 2006, till 5,2 miljarder dollar (cirka 35 miljarder SEK).

Vinsten ökade ännu mer, från 33 miljoner dollar första kvartalet 2006 till 165 miljoner dollar för årets första kvartal (drygt 1,1 miljarder SEK).

Åge Edvardsen är EDS Norden-chef:

“Våra kunder är nöjda med den kvalitet vi levererar och tycker att vi är en snabb och flexibel partner i de stora förändringsprojekt som många av dem är mitt inne i. Jag konstaterar att EDS är det enda outsourcingbolag som inte tappat några kunder alls i Sverige under hela 2006 ─ det tyder på att kunderna upplever att vi levererar konkret värde och nytta.”

I den amerikanska affärstidningen Fortunes årliga sammanställning av USAs största företag som publiceras i mars varje år, tar EDS för andra året i rad första platsen i kategorin IT-tjänsteföretag. EDS är på 111 plats totalt i Fortune 500 listan.

Under första kvartalet 2007 har EDS fortsatt att bygga ut bolagets kapacitet för Best Shoring, vilket innebär att man kan driva kundernas affärsprocesser på ett mycket säkert och kostnadseffektivt sätt. EDS har idag Best Shore centers i 24 länder, bland annat i Indien, Kina, Ungern och Irland.