Eductus tecknar nya avtal

Report this content

Avtalen gäller aktiviteter inom rehabiliteringstjänster och syftar till att komplettera de insatser som Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan ger. Avtalen omfattar verksamhet på totalt 21 orter.

Avtalen gäller tjänster för deltagare inom Rehabiliteringssamverkan Arbetsförmedling – Försäkringskassan, personer som överförts till Arbetsförmedlingen från Försäkringskassan. Det övergripande målet är att deltagarna ska gå från arbetslöshet till anställning eller utbildning.

Avtalen gäller från juni 2010 till 2011-05-31 med möjlighet till förlängning i ytterligare1+1 år. Totalt kommer verksamheter att bedrivas på 21 orter, bland annat Stockholm, Malmö, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Östersund.

Eductus ger människor utveckling, jobb eller en ny karriär genom utbildning, coachning och matchning och är företagens långsiktiga partner, i både hög- och lågkonjunktur. Vi finns över hela Sverige med verksamhet på drygt 30 orter och har idag 320 coacher och pedagoger. Under mer än 20 år har vi arbetat med uppdraget att hitta den snabbaste vägen till ett nytt jobb och att matcha arbetsgivarnas behov.

Tillsammans med Arbetsförmedlingen gör vi rätt saker för att deltagarna ska kunna jobba igen. Vi erbjuder ett individuellt och flexibelt upplägg utifrån individens behov och hjälper deltagarna att göra sin situation tydlig, ett steg i taget, säger Susanne Christenson, verksamhetschef på Eductus.

– Genom väl prövade metoder arbetar vi framåt tillsammans med både Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och de jobbsökande och arbetsgivarna. I dessa uppdrag kommer vi att stödja deltagarna med bland annat jobbsökaraktiviteter, kartläggning, vägledning och jobbcoachning, säger Jonas Johansson, VD på AcadeMedia Eductus.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jonas Johansson, vd på AcadeMedia Eductus
031-704 80 50, 070- 216 76 23
jonas.johansson@academedia.se

Susanne Christenson, verksamhetschef på Eductus
031-704 80 43,
susanne.christenson@eductus.se

Eductus hjälper privatpersoner, företag och organisationer och är experter på matchning, rekrytering, integration, omställning, arbetslivsinriktad rehabilitering och vuxenutbildning. Vi finns på över trettio orter i Sverige. www.eductus.se

Vi är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Se www.academedia.se

Taggar: