edyoutec AB genomför riktad nyemission till avtalsparter

Pressmeddelande 22 juli 2024

Styrelsen i edyoutec AB (”edyoutec”) har, med stöd av årsstämmans bemyndigande, beslutat om en riktad nyemission av sammantaget 3 253 149 aktier

Nyemissionen riktas, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, till ett antal avtalsparter till edyoutec (AB de Villiers, MDev Consulting AB, Pi ide AB och Motap UG) som innehar avtalsbaserade fordringar på edyoutec avseende konsulttjänster och köpeskilling för spelet King Royale och utbildnings apparna Mattebageriet.

Parterna har överenskommit om att betalning av fordringarna ska med aktier genom en kvittningsemission. Det totala fordringsbeloppet uppgår till 4 173 297 SEK och den genomsnittliga emissionskursen uppgår till cirka 1,28 SEK, vilket är väsentligt högre än nu gällande börskurs. Styrelsen i edyoutec bedömer att samtliga ingångna avtal och överenskomna kvittningar är marknadsmässiga.

Genom nyemissionen ökar antalet aktier i edyoutec från 37 278 461 till 40 531 610. De nyemitterade aktierna i förevarande nyemission motsvarar cirka 8 procent av antalet aktier i edyoutec.