edyoutec AB:s dotterbolag Wegesrand och dess vetenskapliga partners tar steget in i lanseringsfasen av matematikplattformen "Eckis Würfelkosmos"(tidigare AppLeMat)

Wegesrand, Helmut Schmidt University Hamburg, University of Würzburg och utbildningsföretaget Meister Cody GmbH kan rapportera stora framsteg för dyskalkyliplattformen "Eckis Würfelkosmos"(tidigare AppLeMat). Plattformen kommer att publiceras på IOS och Android inom kort i en stängd beta för att säkerställa plattformens vetenskapliga evidens.

Efter två och ett halvt år av kontinuerlig utveckling och testning kommer den terapeutiska inlärningsprodukten för dyskalkyli att testas brett under de närmaste veckorna.

"Våra vetenskapliga partners håller nu på att organisera och analysera de data som hittills genererats, och de första resultaten är mycket lovande", säger CEO Thorsten Unger, Wegesrand.

“Alla barn skall erbjudas möjligheten att få lära sig matematik oavsett respektive barns förutsättningar. edyoutec och dess dotterbolag är stolta över att få vara delaktiga i skapandet av en plattform som hjälper barn att bättre absorbera matematik i skolundervisningen. Vår förhoppning är att alla skolor, i såväl den tysktalande världen som Sverige, erbjuds ett vetenskapligt beprövat verkyg för att kunna hjälpa barn som lider av dyskalkyli. Kanske borde skolor runt om i världen använda sig av plattformen för att kunna identifiera vilka barn som behöver särskilt stöd”, säger Eric de Basso, VD edyoutec.

För mer information, se edyoutecs hemsida www.edyoutec.com