edyoutec ingår partneravtal med Skolon – 10Monkeys redo att lanseras

edyoutec har idag ingått ett partneravtal med Skolon. Enligt avtalet kommer dotterbolaget 10Monkeys att publicera sin produkt på Skolons plattform. Skolon är en plattform för digitala skolverktyg och läromedel, och når klassrum i Sverige, Norge, England, Danmark och Finland. Totalt når Skolon fler än 750 000 användare. 10Monkeys är integrerad med Skolon och redo att lanseras den 1:a november 2024 när edyoutec tillträder förvärvet av 10Monkeys.

Genom samarbetet inleder edyoutec och dess blivande dotterbolag 10Monkeys lanseringsfasen då plattformen redan är integrerad med Skolon. Skolon når användare i klassrum i Sverige, England, Norge, Danmark och Finland. Genom denna integration ökar vi exponeringen mot kommuner, skolor och lärare.

Framöver är det edyoutec´s avsikt att bredda samarbetet med ytterligare produkter som bolaget har i sin produktportfölj. Genom förvärvet av MyFirstApp apparna har edyoutec 80+ appar i sin produktportfölj. Utöver detta har edyoutecs dotterbolag i Tyskland även appar/plattformar vilka är högst aktuella för den marknad som Skolon representerar.

"Vi är redo att penetrera den svenska skolmarknaden med 10Monkeys. Vår ambition är att i snabb takt integrera flera av våra egna appar/plattformar till Skolon“, säger edyoutec´s CEO Eric de Basso.

För mer information, se edyoutecs hemsida www.edyoutec.com