edyoutec signerar publishingavtal med MAF för mobilspelet King Royale

Pressmeddelande 15 december 2023

edyoutec meddelar att man signerat ett publishingavtal med MAF för mobilspelet King Royale. Det innebär initialt att edyoutec, tillsammans med MAF, inleder en testperiod i syfte att öka monetariseringen av spelet. MAF har möjlighet att exponera King Royale mot sin användarbas om 50 miljoner månatliga användare.

Efter en rad framgångsrika speluppdateringar har King Royale nått starkare KPI:er och står redo att fokusera på monetarisering för att ytterligare stärka sin närvaro på spelmarknaden.

Avtalet innebär att MAF marknadsför och utvärderar King Royale i syfte att inleda en uppskalningsfas. MAF kommer, så länge de är utgivare för King Royale, att ombesörja all marknadsföring för spelet. Parterna har enats om en intäktsfördelning enligt branschstandard för provisionsnivå. Den ekonomiska omfattningen av avtalet är kopplad till King Royales framgång under uppskalningsfasen och påverkas av faktorer som retention och intjäningsförmåga på reklam samt betalningsviljan hos användare.

MAF rankas som ett av Europas snabbast växande företag av Financial Times och har möjlighet att bland annat exponera King Royale mot sin egen användarbas som uppgår till 50 miljoner månatliga användare.

edyoutec's CEO, Eric de Basso, kommenterar:

"Jag är mycket nöjd med de framsteg vi har sett efter de senaste uppdateringarna för King Royale. För oss är det viktigt att vi inleder ett samarbete med en publisher som tror på vårt spel och som har nödvändig expertis och distributionsnätverk. Vi ser fram emot att utvärdera resultaten inom närtid och därefter fatta beslut om hur vi ska gå vidare för att ytterligare stärka King Royale för att nå en framgångsrik global lansering och ställning på spelmarknaden."

MAF's Game Publishing Managing Director, Candemir Y, kommenterar:

King Royale är ett spel med oerhörd potential som genom kreativ storytelling och roliga spelelement lyckats skapa en engagerande spelupplevelse. Jag är övertygad om att vårt samarbete med speltillverkarna kommer att lyfta spelet och etablera det som en stor titel globalt inom sin nisch."

Denna information är sådan information som edyoutec AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2023-12-15, kl. 08:45.

Om MAF

MAF hjälper utvecklare att omvandla sina appar till framgångsrika företag och gör appekonomin mer välmående. Företaget erbjuder en allt-i-ett-lösning för att växa och tjäna pengar på appar och omvandlar reklam till en upptäcktsresa.

För mer information, se MAF:s webbplats www.maf.ad

Taggar: