edyoutecs extra bolagsstämma beslutade om minskning av aktiekapitalet

Vid dagens fortsatta extra bolagsstämma i edyoutec AB beslutades att minska aktiekapitalet med 28 miljoner SEK för avsättning till fritt eget kapital.

Minskningen av aktiekapitalet sker genom minskning av aktiens kvotvärde utan indragning av aktier.

För genomförande av förslaget erfordras tillstånd av Bolagsverket.

Bolagsstämman beslutade vidare om ändring av bolagsordningens gränser för aktiekapitalet. Aktiekapitalet ska genom ändringen vara lägst 8 miljoner SEK och högst 32 miljoner SEK. Antalet aktier ska, i enlighet med tidigare, vara lägst 32 miljoner och högst 128 miljoner.

Styrelsen drog tillbaka det förslag om ytterligare ändring av bolagsordningen som framgick av punkt 9 på dagordningen.

För mer information, vänligen kontakta: