edyoutecs tyska dotterbolag har tecknat ordrar till ett totalt värde av cirka 7,35 MSEK (644 000 EUR) under de första två månaderna 2024

Pressmeddelande 27 februari 2024

edyoutecs tyska dotterbolag har haft en framgångsrik start på 2024 genom att under januari och februari teckna ett antal nya projekt värda cirka 7,35 MSEK (644 000 EUR).

Utöver de redan rapporterade beställningarna från staden Bielefeld och grafiskt arbete för en befintlig kund värd 3,4 MSEK (290 000 EUR), rapporterar edyoutecs dotterbolag Unger & Fiedler och Wegesrand att de tecknat nya ordrar till ett totalt värde av 3,95 MSEK (354 000 EUR).

Unger & Fiedler har tecknat ytterligare avtal för att utföra grafiskt arbete för triple A-videospel värda totalt cirka 2,65 MSEK (237 000 EUR). Wegesrand har utökat befintliga beställningar för kommande upplevelser kopplade till Hermans-monumentet och Luther-Museum samt en order avseende en industrikund på totalt närmare 1,3 MSEK (117 000 EUR). Merparten av intäkterna förväntas inflyta under Q1 och Q2 2024.

edyoutecs VD, Eric de Basso, kommenterar:

"Detta är ett starkt uttalande från våra tyska dotterbolag. Vi ser en växande efterfrågan på våra tjänster och förväntar oss ett mycket starkt första kvartal när det kommer till nya ordrar."

Denna information är sådan information som edyoutec AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2024-02-27, kl. 08:45.

Taggar: