Mattebageriet expanderar globalt med white-label lösningar för distribution i Asien

Pressmeddelande 29 juli 2024

Mattebageriet, det senaste tillskottet i edyoutecs portfölj, planerar att expandera till stora marknader i Asien genom ”white-label” lösningar som distributionsmodell. Mattebageriet är utvecklat av det svenska företaget Pi Idé AB och erbjuder ett vetenskapligt matematiskt pedagogiskt spel för barn i åldrarna 5-12 år.

Det är ett av endast fyra matematikspel i Sverige som har fått vetenskaplig acceptans. Plattformen hjälper lärare att skapa en engagerande och effektiv inlärningsupplevelse för grundskoleelever.

Mattebageriet har genererat stort intresse från flera folkrika länder i Asien, bland annat Indien, Pakistan, Indonesien och Kina. Diskussioner pågår för att introducera ”white-label” lösningar som är skräddarsydda för distribution i dessa regioner, och har en kapacitet att förändra den tidiga matematikundervisningen för miljontals barn:

- Indien: Cirka 144 miljoner barn i åldrarna 5-10 år

- Pakistan: Cirka 33 miljoner barn i åldrarna 5-10 år

- Indonesien: Cirka 21,25 miljoner barn i åldrarna 5-10 år

- Kina: Cirka 84 miljoner barn i åldrarna 5-10 år

I Mattebageriet finns fyra appar som var och en riktar sig till olika åldersgrupper inom grundskolan. För att förbättra tillgängligheten och användarengagemanget kommer dessa appar att återlanseras i ny paketering, med en prenumerationstjänst som primär intäktsmodell.

Mattebageriet är dedikerad till att förbättra tidig matematikutbildning genom engagerande verktyg. Mattebageriet syftar till att fostra en generation av självsäkra och kapabla elever.

Eric de Basso, VD, kommenterar:

– Vi har fått förslag från intressenter i Asien, vilket är mycket glädjande. Mattebageriet har kapacitet att nå den asiatiska skolmarknaden genom så kallade "white-label"-lösningar.

For further information, please contact: