Wicket Gaming byter namn på spelet Idle King till King Royale

Wicket Gaming AB (publ) genomför ett namnbyte av spelet Idle King - Tycoon till  King Royale : Idle Tycoon. Namnbytet sker i syfte att optimera spelet utifrån populära sökord i appstore och google play för att därigenom skapa bästa tänkbara förutsättningar för att maximera antalet nedladdningar.

Optimeringen sker efter en så kallad App Store Optimization strategi (ASO), vilken används för att öka visibiliteten och sökbarheten av spelet. Utöver att ranka högt i app store sökningar fokuserar strategin på spelets click-through rate (CTR), det vill säga hur många användare som går från att se spelet till att ladda ned det. ASO ska ses som ett komplement till betalda annonskampanjer i syfte att öka antal nedladdningar.

Mer information om spelet finns på länkarna nedan:

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.motap.idleking&hl=en&gl=US

App store: https://apps.apple.com/us/app/idle-king-tycoon-tap-games/id1479539390

En intervju med Wicket Gamings vd angående förvärvet av Idle King har tidigare publicerats på länken nedan:

Eric de Basso, VD, Wicket Gaming AB
E-post: eric@wicketgaming.com

Om Wicket Gaming
Wicket Gaming är ett svenskt företag inom spel och digital utbildning som består av två vertikaler, spel och EdTech. Inom vertikalen Games bygger affärsidén på att utveckla och distribuera free-to-play-spel ("F2P") inom mobilspel för Android och iOS. Inom EdTech fokuserar bolaget på att utveckla produkter inom genrer som spelbaserat lärande och Serious Games, det är inom dessa områden som Wicket Gaming har identifierat de största synergierna mellan bolagets två vertikaler.

För mer information, se Wicket Gamings webbplats www.wicketgaming.com