Wicket Gaming släpper speltrailer för Cricket Manager

den 9 december 2021 kl. 08:30

Wicket Gaming AB (”Wicket Gaming” eller ”Bolaget”) släpper idag speltrailer för Cricket Manager.

Trailern kommer primärt att användas inom performance marknadsföring, dvs annonsering i sociala medier och hos influencers.

Speltrailern är producerad av det prisbelönta bolaget Woodblock som är en animationsstudio med mångårig erfarenhet av högklassigt visuellt arbete. Woodblock har arbetat med flera välkända bolag, bland annat finns Riot Games, Ubisoft, Dreamworks och Universal på klientlistan.

Länk till Cricket Manager speltrailer:

Eric de Basso, VD för Wicket Gaming, kommenterar:

”Vår speltrailer reflekterar den höga ambitionsnivå vi har satt för att nå den globala cricketmarknaden. Wicket Gaming strävar alltid efter att hålla hög nivå på Cricket Manager samt tillhörande marknadsföringsmaterial. Speltrailern utgör ett strategiskt marknadsföringsverktyg i samband med lanseringen av Cricket Manager, säger Eric de Basso.”

Eric de Basso, VD, Wicket Gaming AB
E-post: eric@wicketgaming.com

Om Wicket Gaming

Wicket Gaming är ett svenskt spelutvecklingsbolag som grundades 2015. Bolagets affärsidé bygger på att utveckla och distribuera så kallade free-to-play-spel inom sportgenren baserade på egenägda varumärken. Sedan start har Bolaget arbetat med att utveckla sin första titel, Cricket Manager, som är ett managerspel inom cricket för mobila enheter som går ut på att skapa och äga sin egen cricketklubb och tävla mot andra spelare runtom i världen. Målet är att skapa ett av världens mest populära cricketmanagerspel för mobila enheter och att använda en teknisk plattform för att bredda spelportföljen till att innefatta andra sportmanagerspel.

För mer information, se Wicket Gamings webbplats www.wicketgaming.com.