Peter Sjunnesson ny toppchef i hårdsatsande Lindorff

Report this content

Peter Sjunnesson ny toppchef i hårdsatsande Lindorff Det starkt expanderande kredit-och kundhanteringsbolaget Lindorff anställer nu Peter Sjunnesson i koncernledningen. Sjunnesson, som tidigare varit koncernchef i Intrum Justitia, blir ansvarig för Lindorffkoncernen i Sverige. Han kommer att tillträda som ordförande i de svenska dotterbolagen. Den nordiska kredithanteringskoncernen Lindorff satsar kraftfullt i Sverige. Koncernchefen Rune Brandstadmoen aviserar att företaget kommer att omsätta drygt en halv miljard genom organisk tillväxt och uppköp. I dag omsätter företaget ca 150 Mkr i Sverige. - Den tydligt uttalade målsättningen att koncernens tillväxt skall göras i Sverige ger mitt uppdrag extra stimulans, säger Peter Sjunnesson. Jag går in i ett bolag med tre lönsamma och välskötta områden som språngbräda för tillväxt. Lindorff arbetar inte bara med inkasso, utan satsar på hela kundkedjan vilket gör oss unika på den svenska marknaden. Lindorff, med norskt ursprung, är den ledande nordiska koncernen inom områdena betalningsuppföljning, kredithantering och kundservice. Det ägs av det svenska investmentbolaget Altor. Lindorff har de senaste åren utvecklat sin verksamhet från att vara ett renodlat inkassobolag till att bli ett heltäckande kund- och kredithanteringsbolag. Det har bland annat stora kunder inom finans, energi och telecom. I Sverige har Lindorff nyligen uppmärksammats för sin genomtänkta sponsringsstrategi. Företaget har en långsiktig och utvecklad sponsringsverksamhet och stödjer unga lovande friidrottare. I Aten-OS bar satsningen frukt i form av två OS-guld. Både Christian Olsson och Stefan Holm tillhör Lindorff-stallet. Lindorff har drygt 1 700 anställda förutom i Norden även i Estland, Lettland och Litauen. Koncernen omsätter ca 1,8 miljarder Peter Sjunnesson, tillträder 1 oktober. För närmare upplysningar: Peter Sjunnesson, Sverigechef +46 734 207 043 Rune Brandstadmoen, Koncernchef Lindorff Group +47 959 00 959 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/21/20040921BIT20360/wkr0001.pdf