Effnet avslutar vidare satsningar på Wkit

Effnet avslutar vidare satsningar på Wkit På grund av att intäktspotentialen för Wkit Security AB:s kopieringsskydd för cd-rom, Don't Bother Burn (DBB), ej bedöms stå i rimlig proportion till kostnaderna för nödvändiga marknads- och utvecklingsinsatser har styrelsen beslutat att ej driva verksamheten vidare. För ytterligare information, vänligen kontakta Hans Runesten, Verkställande Direktör, +46 (0)8 564 605 50, +46 (0)702 80 26 26, Krister Moberger, Finanschef, +46 (0)8 564 605 50, +46 (0)8 564 611 02 Om Effnetkoncernen Effnetkoncernen består av moderbolaget Effnet Group AB (publ) och de två helägda dotterbolagen Effnet AB och Factum Electronics AB. Effnet AB utvecklar och säljer programvaran Header Compression som ökar effektiviteten, hastigheten och tillförlitligheten för IP-trafik i mobila, fasta och satellitbaserade nätverk. Factum Electronics AB utvecklar och säljer komponenter och system för digital radio, DAB, samt komponenter för digitalt stereoljud i TV-utsändningar, NICAM. Effnet Group AB (publ) är noterat på Nya Marknaden i Sverige (symbol EFFN). Mer information finns på www.effnetgroup.se, www.effnet.com och www.factum.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/14/20040614BIT00070/wkr0001.pdf