Harris beställer NICAM från Factum Electronics

Report this content

Harris beställer NICAM från Factum Electronics Det amerikanska företaget Harris Broadcasting Corporation har beställt NICAM kodare (digitalt stereoljud för analog TV) från Factum Electronics AB. Det totala ordervärdet beräknas till 1,8 MSEK. Factum Electronics är idag världsledande inom NICAM och har sålt produkter till kunder i över 30 länder världen över. Factum Electronics erbjuder ett komplett sortiment av NICAM- kodare och avkodare samt även kompletta system för både broadcasting och kabel-TV. "Sedan slutet på 80-talet, vi har satsat stora resurser på forskning och utveckling, därför kan vi idag erbjuda den absolut bästa NICAM-lösningen för både broadcasting och kabel-TV", säger Kenneth Lundgren, VD, Factum Electronics AB. För mer information, kontakta gärna: Kenneth Lundgren, VD, Factum Electronics AB, 013-368607, 0703-690029, kenneth.lundgren@factum.se Johan Ericsson, vVD, Factum Electronics AB, 013-368615, 0708-604871, johan.ericsson@factum.se Om Factum Electronics AB och Effnet Group AB (publ) Factum Electronics AB, ett helägt dotterbolag till Effnet Group AB (publ), är en av de ledande i världen inom DAB, Digital Audio Broadcasting, och NICAM, digitalt stereoljud för TV-utsändningar. Factum utvecklar och säljer ett brett spektra av standardkomponenter och kundspecifika systemlösningar för kodning, avkodning och bearbetning av signaler och har kunder i över 40 länder. Mer information om Factum finns på www.factum.se och mer information om DAB finns på www.worldab.org och www.dabforum.nu. Effnet Group AB (publ) är noterat på Nya Marknaden, Stockholmsbörsen, under symbolen EFFN. Mer information om Effnet Group AB (publ) finns på www.effnetgroup.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/17/20040617BIT00030/wkr0001.pdf