EFG ny huvudsponsor till Göteborg Film Festival

Report this content

Inredningsföretaget EFG, European Furniture Group, har tecknat ett sponsoravtal med Göteborg International Film Festival (GIFF) och blir därmed en av festivalens huvudsponsorer.

- Samarbetet är ett stort första steg i vår satsning på kultur, säger Margareta Le Calvé, VD på EFG Sverige. Inredning handlar om att skapa miljöer som bidrar till välbefinnande och kreativitet. Vi vill medverka till bättre förutsättningar för möten där människor delar upplevelser. Filmfestivalen är ett perfekt sammanhang för våra kreativa lösningar.

- Jag är säker på att vi kan hitta många spännande synergier och ser fram emot ett bra affärsmässigt samarbete med Göteborg International Film Festival. Vi tycker dessutom att det är fantastiskt roligt att få inreda GIFF’s kontor, säger Margareta Le Calvé.

- Vår verksamhet präglas av möten och utmaningar. Därför känns det fantastiskt att få inredningshjälp av EFG och därmed nya möjligheter till en bättre miljö både för personal och alla våra besökare, säger Åsa Bernlo, VD för Göteborg International Film Festival.

Kontaktpersoner:

EFG: Johan Björkman, 08-702 67 63, johan.bjorkman@efg.se,
www.efg.se
GIFF: Karl Svedung, 031-339 30 18, karl.svedung@giff.se, www.giff.se

Göteborg International Film Festival är Nordens ledande filmfestival och en av de största publika filmfestivalerna i världen. Göteborg International Film Festival visar film från hela världen, arrangerar seminarier och events året om. 2010 arrangerades den 33:e filmfestivalen med ett publikrekord på 33 000 unika besökare och 130 400 sålda biljetter. Under festivalen visades ca 450 filmer från 78 olika länder på 16 biosalonger. Nästa festival arrangeras 28 januari till 7 februari 2011.

EFG European Furniture Group är en av Europas största leverantörer av inredning för kontor och offentlig miljö, med en ledande position inom Norden och under stark utveckling i övriga Europa. EFG-koncernen ägs sedan 2007 av det norska riskkapitalföretaget Hercules Kapital AS. Koncernen omsätter totalt ca 1,3 mrd kronor, därav drygt 300 mkr i det svenska bolaget. Styrelseordförande är den välkände industrimannen Finn Johnsson. Koncernchef är Marcus Westdahl. Läs mer på www.efg.se

Taggar: