Egatan AB tecknar exklusivt optionsavtal med Tele Danmark.

Report this content

Egatan AB tecknar exklusivt optionsavtal med Tele Danmark. Avtalet som tecknades den 12:e maj i år innebär i korthet att Egatan AB får exklusiv rätt till köp av dotterbolaget Förlaget Stadskartan AB. Avtalet innefattar även ett 7-årigt leveransavtal av kartor till Tele Danmark koncernens svenska företag. Egatan AB med tio fast anställda personer finns lokaliserade strax utanför Lund samt i Täby ( Stockholm ) och sysslar i huvudsak med portalverksamhet (www.egatan.se) samt kartor för såväl tryckt som digital form. Till hösten planerar företaget även att etablera en separat utvecklingsavdelning endast avsedd för WAP tjänster. Påbörjade diskussioner med två större aktörer kan enligt VD Tore Elstad leda till en mycket snabb presentation av företagets först planerade produkt "Map in WAP". "Map in WAP" är en produkt avsedd för både privata WAP användare och företag, vilka kommer erbjudas tjänsten via ett tilläggsabonnemang. Enligt Elstad kan tjänsten enklast beskrivas som "en smidig och användarvänlig vägbeskrivnings applikation" som i första steget anpassas speciellt för WAP. För ytterligare information vänligen kontakta: VD Tore Elstad tore.elstad@egatan.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00340/bit0002.pdf