Egencia vinner Försäkringskassan

Report this content

Stockholm 28 november 2017Egencia®, som driver affärsresesegmentet inom Expediakoncernen, har vunnit Försäkringskassans upphandling gällande resebyråtjänster. Uppdraget omfattar, förutom tjänsteresor, även konferenser. Upphandlingen lade stor vikt vid digitala funktioner, innovativa lösningar och starkt engagemang från en driftig samarbetspartner, delar som Egencia med sin utvecklade boknings- och reseteknologi och innovativa lösningar mötte i sitt anbud.

"Samtliga är egenskaper som helt ligger i Egencias DNA och som värdesätts högt inom privat sektor. Vi är glada att se att offentlig sektor i allt högre grad börjar värdera funktion och inte enbart prislapp även om den självklart är en viktig del av helheten. Vi ser fram emot fortsatt samarbete med Försäkringskassan och vår gemensamma resa mot digitalisering”, säger Michael Schüller, vd Egencia Sweden.

Omfattningen av upphandlingen är att den gäller i fyra år med möjlighet att förlängas ett år. Försäkringskassan är en av Sveriges största statliga myndigheter.

För mer information var vänlig kontakta:

Anne McElroy-Arnaud, Egencia Europe                        Carsten Carlsson, H+K Strategies Stockholm

E-post: a.mcelroyarnaud@egencia.com                        E-post: carsten.carlsson@hkstrategies.com

Telefon: +33 (0)1 73 01 02 21                                        Telefon: +46 (0)708 93 50 22

Om Egencia

Egencia tar affärsresan till nya höjder genom att erbjuda en uppkopplad och produktiv upplevelse. Egencia sätter resenärerna i fokus genom att kontinuerligt utveckla effektiva och användarvänliga lösningar. Med konsumentinsikter och teknologiinvesteringar från moderbolaget Expedia group kopplar Egencia samman allt som affärsresenärer behöver - utbud, teknologi, service och rapportering - på en och samma plats. Egencia erbjuder tjänster i 65 länder. För mer information, besök www.egencia.se eller Egencias blogg.

© 2017 Expedia och Egencia, LLC. Alla rättigheter förbehållna. Egencia och Egencias logotyp är antingen registrerade varumärken eller varumärken som tillhör Expedia, Inc. i USA och/eller andra länder. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare. CST # 2029030- 50; CST # 2083922-50.