egetæpper har framgångar hos de stora hotellkedjorna

egetæpper är verksamma inom olika affärssegment och i synnerhet hotellbranschen är en aktiv medspelare. Hotellens önskemål om och krav på mattdesign motsvarar nämligen ofta precis de möjligheter och produkter som egetæpper levererar. Det vittnar det växande antalet leverantörskontakter mellan egetæpper och stora hotellkedjor om.

Världsomspännande leverantörskontrakt
egetæpper har nyligen ingått ett världsomspännande leverantörskontrakt med Mövenpick Hotels & Resorts; en kvalitetsmedveten hotellverksamhet med 90 hotell fördelade på 27 länder i Europa, Afrika, Mellanöstern och Asien. Mövenpick har med hotelltyperna business- och konferenshotell samt även semesterhotell positionerat sig i den övre delen av segmentet och står för kvalitet, pålitlighet och omsorg med en personlig inställning. Det ställer stora krav på interiörens design och kvalitet.

Därför
Det är kanske en av anledningarna till att egetæpper nu har valts till föredragen mattleverantör till hotellkedjan. ”Hotellen behöver ofta specialutformade lösningar som stärker hotellets identitet och får det att skilja sig från mängden. De vill skicka ett tydligt budskap med sin interiör – och det är en av våra kärnkompetenser”, berättar Morten Skibsted, exportchef på egetæpper. ”Vi har tidigare samarbetat med Mövenpick inom en rad olika intressanta projekt med mycket fina resultat. En verksamhet som Mövenpick, som lägger vikt på kvalitet och pålitlighet, behöver leverantörer som kan erbjuda just det. Och det är något av det vi gör bäst”.

Bettina Röösli, ansvarig för Supply Chain Management på Mövenpick Hotels & Resorts är också nöjd med samarbetsavtalet. ”egetæpper levererar flexibla designlösningar utan krav på minimibeställningar, både när det gäller standard och specialdesign, med en leveranstid på bara 2–3 veckor”, säger hon. ”Och servicenivån är mycket hög, vilket vi värdesätter mycket.”

egetæpper är också föredragen mattleverantör hos flera andra stora hotellkedjor. ”Det råder inget tvivel om att stora hotellkedjor är attraktiva affärspartner”, berättar Morten Skibsted. ”Dels på grund av volymen förstås, men lika mycket på grund av vad det innebär att bli erkänd som en pålitlig och kvalificerad leverantör till viktiga märken. Därför är vi mycket stolta över våra leverantörsavtal.”

Kort om egetæpper
egetæpper är bland de ledande europeiska tillverkarna av vägg-till-vägg-mattor, klinkers och lösa mattor. Vi skapar unika mattlösningar, som ger kunderna ett brett urval av unika mattkoncept med fokus på kvalitet och designfrihet. Vi begränsar inte våra kunder; vi skapar möjligheter. Med vår avancerade produktionsteknik är det bara fantasin som sätter gränsen.

Om du har frågor eller behöver mer information är du välkommen att kontakta: Dorthe Kallestrup, PR- och kommunikationsansvarig på telefonnummer +45 97 11 74 57 E-post: dak@ege.dk

egetæpper a/s Industrivej Nord 25 7400 Herning Tlf.: 97 11 88 11 www.egecarpet.com

Taggar: