egetæpper presenterar ett unikt hotellkoncept

Den danska mattproducenten egetæpper a/s har tagit fram en ny mattkollektion för hotell- och restaurangbranschen med fokus på enkla linjer och snygg design. Formgivarna bakom kollektionen har inspirerats av våra fem sinnen vilket gör att Sensekollektionen inte bara ger inredningen en fridfull harmoni från naturen utan också stil, komfort och atmosfär.

Specialdesignat mönster för hotellrum Den nya kollektionen erbjuder ett urval av mönster som tagits fram särskilt med hotellrum i åtanke. Hotellrum är speciella till sin storlek och inredning och man har fokuserat på det i samband med mönstrens formgivning. Det gjorde att egetæpper lyckades skapa ett unikt uttryck i en standardkollektion. – Sängen är det centrala i ett hotellrum. Därför har vi utgått från sängens placering och lyckats skapa ett antal mönster som gör golvet till en del av rummets inredning. Det gör att kollektionen är mer än bara mattor. Mattan skapar en unik helhet i rummet, förklarar Elisabet Sommerfeldt som är en av skaparna bakom Sensekollektionen. Elisabet Sommerfeldt arbetar vanligtvis som art director för egetæppers tyska dotterbolag. Inredning med Zen – Vi hoppas pricka in en trend med Sense, och vi tror att kollektionen kan bli framgångsrik över hela världen. Idag försöker människan finna ro i den spirituella världen och stilen i Sensekollektionen har inspirerats av det. Den moderna människan lever ofta i en hektisk och jobbig vardag och vill ha en fristad där man kan komma bort ett slag. Den här trenden kan man se särskilt inom spa- och wellnessområdet. Här skapas en lugn och meditativ stämning med hjälp av en neutral färgsättning och naturmaterial som sten och trä, berättar Elisabet Sommerfeldt. – Vi tycker att textilgolv har många fördelar, både vad gäller design, inomhusklimat och atmosfär. Vi har utvecklat Sense utifrån denna övertygelse. Sense är en multifunktionell kollektion som ger utrymme för många moderna designmöjligheter, från organiska och böljande former till regelrätt och linjär design. Kollektionen har även utvecklats med fokus på miljön och egenskaper för inomhusklimat, fortsätter Elisabet Sommerfeldt. Akustiska fördelar i stilren design – Textilmaterialen har en mängd uppenbara fördelar i samband med inredning av hotell, t.ex. att mattorna är mjuka och sköna att gå på. Med Sensekollektionen har vi dessutom kombinerat moderna inredningstrender med egenskaper som främjar inomhusklimatet. Kollektionen tillför inte bara en spirituell skönhet till inredningen utan bidrar även med bra akustiska egenskaper och komfort. Med mattor från Sense undviker man därför den hårdhet som sten och trä innebär, vilket innebär fördelar för hotellets gäster och verksamhetens anställda, berättar Elisabet Sommerfeldt. Om egetæpper a/s egetæpper a/s är idag Skandinaviens största tillverkare av textilgolv, som t.ex. heltäckningsmattor, mattplattor och måttbeställda mattor, och marknadsförs globalt genom egna säljorganisationer och lokala agenturer. egetæppers målsättning är att erbjuda kunderna snygga och starka golvlösningar som skapar trivsel. Läs mer om egetæppers nyheter på www.egecarpet.com. Om du har några frågor eller vill ha mer information är du välkommen att kontakta: Krestina Magdal Nielsen, PR- och kommunikationsmedarbetare Tfn: +45 97 11 74 57 E-post: kni@ege.dk

Taggar: