Auto Motor & Sport ökar kraftigt – nu Sveriges största bilsajt

Under förra veckan nådde automotorsport.se hela 217 000 unika besökare. Det är den högsta siffran någonsin för en svensk bilsajt och innebär att automotorsport.se nu gått om konkurrenterna Teknikens Värld och Vi Bilägare.

– Förklaringen är våra oerhört duktiga redaktörer! De jobbar mer aktivt med att sprida materialet än tidigare, men har också en fingertoppskänsla för vilka ämnen som läsarna är intresserade av, säger Thomas Eriksson, ny digital förlagsredaktör på Egmont Publishing.

Trafiken till automotorsport.se har ökat kraftigt sedan årsskiftet och sajten har länge haft en hög tillströmning av läsare. Men nu har man alltså sprängt den magiska gränsen 200 000 unika besökare på en och samma vecka.

– Automotorsport.se har funnits sedan 1997 och är verkligen en guldgruva med information. Sajten har ökat stadigt och nu har vi svart på vitt att vi är störst i Sverige, säger Thomas Eriksson.

Auto motor & sport provkör fler än 300 bilar varje år och sajten innehåller hela 3 600 sökbara biltester.

– Auto motor & sport är en av våra mest attraktiva annonsmiljöer och ett bra exempel på hur djupet i våra intresseområden och nischer skapar mycket bra förutsättningar för relevanta annonsörer att synas i. När vi dessutom kan kombinera detta djup med en relativt sett hög volym så blir vårt erbjudande väldigt starkt, säger John Severinson, digital direktör på Egmont Publishing.

För mer information kontakta Thomas Eriksson, digital förlagsredaktör: thomas.eriksson@egmont.se eller 0704-899954.

Auto motor & sport gest ut av Egmont Publishing som publicerar ett 100-tal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event. Företaget omsätter cirka 1,1 MDKR och har cirka 320 medarbetare i Sverige.

Egmont Publishing
är en del av koncernen Egmont som är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och ca 6 600 medarbetare. Egmont står bl.a. bakom Nordisk Film, TV 2 i Norge, biografer, tidskriftsförlag, bokförlag, läromedelsförlag, PlayStation och en rad delägda filmbolag t.ex. Zentropa. Gemensamt för koncernen är att vi skapar och berättar historier - We bring stories to life – med starka publicistiska värderingar, kvalitetsinnehåll och bra historier – från Oscar-nomineringar till OS i Sochi. Egmont är en affärsdrivande stiftelse som omsätter cirka 1,6 miljarder EUR. Varje år delar vi ut närmare 10 miljoner EUR för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.

Thomas Eriksson, digital förslagsredaktör Egmont Publishing