Egmont Publishing köper spelarservice.se

Egmont Publishing har idag köpt sajten spelarservice.se - Sveriges mest framgångsrika travsajt med produkter i form av travtips och analyser för V75 och de andra större streckspelen 364 dagar om året. Köpet är ett led i implementeringen av Egmonts digitala strategi.

Spelarservice.se, grundat 2007, samlar några av landets främsta experter inom trav och levererar dagliga tips och analyser som är mycket väl underbyggda och genomarbetade. Verksamheten är rent digital.

- Detta är ett mycket spännande förvärv. Spelarservice.se är väl etablerad, samarbetar med de främsta experterna inom travsporten och har många trogna prenumeranter på sina tjänster. Verksamheten kompletterar den starka position vi genom V75-Guiden redan har inom detta segment, säger Per Kjellander VD Egmont Tidskrifter.

Spelarservice.se är en rent digital verksamhet och intäkterna kommer från konsumentbetalningar snarare än annonser.

- Spelarservice har kommit mycket långt vad det gäller digitala konsumentintäkter. Vi förväntar oss många lärdomar och insikter som vi kan använda vid den digitala utvecklingen av våra övriga titlar. Som ägare har vi även mycket att bidra med genom vår omfattande kunskap om prenumerationsaffären, säger Per Kjellander.

Egmont har köpt Spelarservice från Matander Invest AB.

- Det har varit en otrolig resa där vi börjat från praktiskt taget noll och växt snabbt. Jag vill understryka att den här överlåtelsen inte är en slutpunkt för mig utan snarare ett avstamp i att utveckla produkterna och kundupplevelsen ytterligare tillsammans med en stark partner som redan är etablerad i branschen. Jag tror att båda parter har goda förutsättningar att lära av varandra utifrån våra olika tidigare erfarenheter, säger grundaren Mattias Anderberg som kommer fortsätta vara engagerad i verksamheten framöver.

www.spelarservice.se

För ytterligare frågor kontakta:

• Per Kjellander, vd Egmont Tidskrifter AB, telefon 070-715 37 79
  • Mattias Anderberg, vd Matander Invest AB, telefon 070-770 71 90

Egmont Publishing publicerar ett 100-tal magasin och webbplatser för vuxna och barn i Sverige, däribland Hemmets Journal, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande eventverksamhet. Företaget omsätter i Sverige cirka 900 MSEK och har 300 anställda.

Egmont Publishing ingår i den danska mediekoncernen Egmont som är en av Skandinaviens ledande mediekoncerner. Egmont står bakom veckotidningar, magasin, serietidningar, böcker, filmer, TV-program, biografer och TV-stationer samt interaktiva spel, spelkonsoler, musik och en lång rad digitala medier. Egmont utger medier i fler än 30 länder, har cirka 6 500 medarbetare och en genomsnittlig omsättning på 1,4 miljarder EUR.

För ytterligare information kontakta: Per Kjellander, vd Egmont Publishing, mobil: 070-715 37 79, e-post: per.kjellander@egmont.se

Per Kjellander, VD Egmont Publishing