Egmont släpper ny Batman-antologi – 20 legendariska berättelser med mörkrets riddare

En av årets mest efterlängtade serieantologier är här. I boken Batman Antologi har Egmont Publishing samlat tjugo av de mest omtalade Batman-äventyren – från den allra första serien 1939 till modern tid.

I Batman Antologi får vi läsa om hur det gick till när Batmans föräldrar blev mördade, när Batman träffade Robin, första mötet med Superman, och mycket mer. Serieboken innehåller legendariska berättelser skildrade av mästare som Bob Kane, Bill Finger, Dick Sprang, Dennis O’Neil, Neal Adams, Frank Miller, Scott Snyder och Greg Capullo.

– Den här samlingen är oumbärlig för alla Batman-fans. Vi vill hylla de många begåvade serieskapare som bidragit till den mörke riddarens historia under mer än sju årtionden av äventyr, action och mystik, säger Mikael Sol, redaktör på Egmont Publishing.

Batman Antologi är på 368 sidor, och finns att köpa i bokhandeln och i nätbutiker från början av april.

Högupplösta bilder laddas ner från Egmont Publishings pressrum hos Cision.

För recensionsex och mer information vänligen kontakta,
Jonas Lidheimer, PR- och informationsansvarig, 0708 63 94 62 jonas.lidheimer@egmont.se

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, som Hemmets Journal, Hus & Hem, icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter, event, e-handel och content marketing. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder kronor och har cirka 300 medarbetare i Sverige.

Egmont är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och 6 600 medarbetare. Vi står för starkt medieinnehåll och digital innovation. Verksamheten innefattar bl.a. Nordisk Film, TV 2 i Norge, bokförlag och Egmont Publishing, som ger ut fler än 700 magasin och veckotidningar. Vi är delägare i en rad verksamheter som t.ex. Zentropa, står för försäljning av PlayStation och mycket mer. Egmont är en stiftelse som omsätter cirka 14,7 miljarder kronor och som delar ut mer än 100 miljoner kronor varje år för att bidra till att utsatta barn och ungdomar får ett bättre liv. Läs mer på www.egmont.se.

We bring stories to life.