Egmont Tidskrifter AB gjorde rekordresultat 2011

Magasinförlaget Egmont Tidskrifter AB uppnådde 2011 en omsättning på 541 msek. Årets resultat före skatt utgjorde 41,9 msek.

Ett av Sveriges största magasinförlag, Egmont Tidskrifter AB, uppnådde 2011 en omsättning på 541 msek, en ökning med 7 % jämfört med föregående år. Resultatet före skatt (EBT) utgjorde 41,3 msek vilket ger en vinstmarginal på 8 %.

”Det finns flera skäl till att vi lyckats prestera rekordresultat 2011. Först och främst har vi starka varumärken och fantastiska medarbetare som har gjort suveräna insatser under 2011. Därutöver har vi under 2011 fått positiva effekter av integrationen av Hjemmet Mortensen AB som vi förvärvade för ett par år sedan. Slutligen hade vi en stark utveckling av våra annonsintäkter under året”, säger vd Per Kjellander

”Vi har flyttat fram positionerna inom flera områden under 2011. Förutom våra tryckta tidskrifter, som är vår huvudverksamhet, så växte både vår konceptverksamhet (event och resor) och vår digitala verksamhet. Båda dessa områden är strategiskt viktiga för oss”. fortsätter Kjellander.

För mer information kontakta:

Per Kjellander, VD
Mobiltel. 070-7153779

Mail: per.kjellander@egmont.se

Egmont Tidskrifter AB
Egmont Tidskrifter är ett medieföretag med starka varumärken och engagerade medarbetare. Vi skapar innehållsrika magasin, veckotidningar, sajter och event och kommunicerar med läsare som har brinnande intressen inom olika områden. Vi har kontor i Stockholm, Malmö samt Åre, omsatte 541 MSEK 2011 och har ambitionen att växa.

Några av våra varumärken är Hemmets Journal, KING, Vagabond, Åka Skidor, Auto Motor & Sport, Nära, Utemagasinet, Classic Motor, Golf Digest, Båtbörsen och Body