Fantomen för första gången i originalform i ny samlingsbok

Efter flera år i fyrfärg återvänder vår tids mest klassiska hjälte i vackert svartvitt i den här samlingen med klassiska Lee Falk och Sy Barry-äventyr. Oredigerade och kompletta för första gången på svenska.

Den omedelbara känslan av lustfyllt skapande och kärlek till seriehantverket lyser genom i de här klassiska äventyren, vilket fångar en som läsare direkt, säger Fantomens redaktör Mikael Sol.

I äventyren tar Fantomen an sig kidnappare, banditer, satanister och korrupta militärer.

– Det har varit ett rent kärleksarbete att sätta ihop den här boken där vi tagit hjälp av norska Fantomenexperter för att få till stripparna i så bra återgivning som möjligt. Tidigare har de bara publicerats i Sverige i redigerad form, avslutar Mikael Sol.

Fantomen – De tusen farornas man finns att beställa idag hos bokhandeln och kostar ca 160 kronor.

Bildmaterial finns att ladda ner från Egmonts pressrum hos Cision.

För pressex och mer information vänligen kontakta:
Mikael Sol, Redaktör för Fantomen, e-post mikael.sol@egmont.se, telefon 040-693 94 00

Fantomen ges ut av Egmont Publishing som publicerar ett 100-tal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har cirka 330 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av Egmont-koncernen som varje år delar ut mer än 100 miljoner SEK för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.

Den omedelbara känslan av lustfyllt skapande och kärlek till seriehantverket lyser genom i de här klassiska äventyren.
Mikael Sol, Redaktör för Fantomen