Healing för ett bättre liv – efterlängtat boksläpp med Benny Rosenqvist

Sveriges mest etablerade medium, Benny Rosenqvist, är tillbaka med en ny bok. I Healing för ett bättre liv lär Benny ut hur healing enkelt kan användas i vardagen, oavsett om man redan är sjuk eller vill undvika att bli det.

Healing för ett bättre liv är en självhjälpsbok för hälsa, utan pekpinnar och fördömanden. I boken tar Benny ner healingbegreppet till en vardaglig nivå och vägleder till andlig insikt och läkande strategier. Boken är en peppande hälsoinspiration för de som bäst behöver det, vid livets alla tänkbara situationer. Genom olika övningar och exempel hjälper Benny till att vända kris till kraft och motgångar till mirakel.

– Denna bok har förändrat mitt liv. Den har gett mig mycket insikt, säger Benny Rosenqvist. Jag vet att den också kommer att revolutionera läsarens liv. För detta är en livsbok, om att börja leva igen.

Healing för ett bättre liv är Benny Rosenqvists nionde bok och är författad tillsammans med journalisten och författaren Marina Nilsson. Boken ges ut av Egmont Publishing och Tidningen Nära och släpps i samband med Bokmässan i Göteborg den 24-27 september.

Parallellt släpper Nära ytterligare två böcker med andlig inriktning;
Tankar för hjärta och själ av Per Ola Thornell, och Lev i din kraft av Helena-Magdalena Ivekrans.

Benny Rosenqvist finns på plats på Bokmässan i Göteborg den 24-27 september i Tidningen Näras monter B04:60.

Bilder finns att ladda ner från Egmont Publishings pressrum.

För recensionsex och mer information vänligen kontakta,
Paulina Holkenberg, redaktionschef tidningen Nära, paulina@tidningennara.se, 040 38 53 80

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har cirka 330 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av Egmontkoncernen som delar ut mer än 100 miljoner SEK årligen för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.

Denna bok har förändrat mitt liv. Den har gett mig mycket insikt. Jag vet att den också kommer att revolutionera läsarens liv. För detta är en livsbok, om att börja leva igen.
Benny Rosenqvist, medium och författare