Hello Kitty besöker Bokmässan!

Hello Kitty är den söta katten med fans över hela världen som symboliserar genorisitet, vänlighet och vänskap. I helgen får allmänheten för första gången möjlighet att träffa henne i Sverige.

Hello Kitty är ett internationellt populärkulturella fenomen och Egmont gruppen var en av de första av Sanrios partners som utvecklade tidningsmaterial för Hello Kitty.

Tidningen Hello Kitty kommer ut 8 gånger per år i Sverige och innehåller massor av redaktionella sidor, pyssel, knep och knåp, smarriga recept, söta Hello Kitty-prylar och mycket annat – allt med anknytning till Hello Kitty förstås.

Hello Kitty besöker nu bokmässan i Göteborg och finns i Egmont Publishings monter för att träffa och hälsa på besökare den 26:e och 27:e september på följande tider:

Meet & greet
När: 26 september 12:15-12:45, 15-15:30, 26 september 14-14:40, 15-15:40
Var: Egmont Publishings monter B08:42

Förutom att träffa Hello Kitty kan besökarna tävla om fina Hello Kitty saker och ta foto med henne.

#egmontbokmassan

#hkislife

#readingtogether

Egmont Publishing publicerar ett 100-tal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka & C:o, Vagabond, Hello Kitty, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har cirka 330 medarbetare i Sverige.
Egmont Publishing är en del av Egmont-koncernen som är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och 6 300 medarbetare. Egmont är en affärsdrivande stiftelse som omsätter cirka 14,1 miljarder SEK, och delar varje år ut mer än 100 miljoner SEK för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv. Läs mer på www.egmontpublishing.se.

Sanrio grundades i Japan av Mr. Shintaro Tsuji 1960 och är mest känt för sin karaktär Hello Kitty. Sanrio är ett internationellt lifestyle brand grundat på filosofin “liten gåva, stort leende”, det vill säga att en liten gåva kan medföra glädje och vänskap till människor i alla åldrar. Denna filosofi har genomsyrat Sanrios alla produkter och upplevelser i över 50 år.