Mercedes ny titelsponsor för King Magazines evenemang "Herrmodesveriges 100 mäktigaste"

Nu står det klart att Mercedes-Benz Stockholm går in som titelsponsor till modemagasinet Kings stora galafest ”Herrmodesveriges 100 mäktigaste”, ett prestigefullt event som samlar hela mode- och media Sverige och går av stapeln den 16 maj på Operakällaren i Stockholm.

”100 mäktigaste” baseras på en lista som sätts samman av Kings redaktion. Personer som lyfts på listan är de med mest inflytande över den svenske mannens modevanor under det gångna året. Under galakvällen avslöjas bl a vem som hamnat i topp på den prestigefyllda topp 100-listan och bedöms vara Sveriges mäktigaste inom herrmode.

- ”Herrmodesveriges 100 mäktigaste” är ett väldigt tongivande event inom modesverige. Vi ser detta som ett självklart partnerskap där vi representeras i ett forum där redan många av de inbjudna är befintliga och nöjda kunder till oss och där vi även stolt kan visa upp våra produkter, säger Annie Connor, Marknadschef Mercedes-Benz Stockholm.

Eventet 100 mäktigaste samlar de mest största personligheterna inom svenskt mode, media och reklam för en helkväll på Operakällaren.

- King är ett oerhört starkt varumärke. Detta är sjunde gången vi utser modesveriges mäktigaste och intresset för eventet har i år varit ännu större än vanligt, både bland branschfolk och bland annonsörerna. Vi är glada över att få samarbeta med flera starka varumärken, där Mercedes-Benz Stockholm som titelsponsor förstås är en lysande stjärna. Övriga sponsorer är Nespresso, Gant rugger, Brothers, Bollinger, Carlsberg, Absolut Vodka och Bibendum, säger Daniel Hamrin, Creative sales Egmont Publishing

För frågor kontakta: Daniel Hamrin, Creative Sales Egmont Publishing
Mob: + 46 73 940 93 04, daniel.hamrin@egmont.se eller Emelina Lindberg-Filippopoulou, Chef Egmont Koncept Mob: 076 537 56 94, Emelina.lindberg@egmont.se

KING Magazine är Sveriges enda renodlade modemagasin för män. King ges ut av Egmont Publishing som publicerar ett 100-tal magasin och webbplatser för vuxna och barn i Sverige, däribland King, Vagabond, Hemmets Journal, Kalle Anka och Bamse.

Egmont Publishing Koncept. Varje år arrangerar Egmont Publishing över 60 events, ca 50 läsarresor och skapar tillsammans med sina annonsörer unika koncept och mötesplatser som kretsar kring de varumärken som förlaget har i sin portfölj. Åka skidors ”SkiCamp i Åre, Ute Magasinets ”Fjällfest i Storulvån” Golf Digest Trophy som i år spelas på 40 olika klubbar under sommaren är några av eventen som görs under våren.

Annie Connor, Marknadschef Mercedes-Benz Stockholm