Ny sajt för alla båtälskare: livetombord.se

I en gemensam satsning lanserar landets tre mest sålda båttidningar; Båtnytt, Vi Båtägare och Praktiskt Båtägande sin nya digitala storsatsning: livetombord.se - en sajt för alla som vill leva livet ombord.

På livetombord.se finns allt samlat för dig som älskar att vara på sjön, oavsett om du trivs bäst under ett bländvitt segel eller med en mullrande V8 i ryggen. Här hittar du tusentals båttester, från 70-talet och fram till idag, de praktiska gör det själv-tipsen, nyskapande båt-tv och just allt det som talar till njutningen hos båtmänniskan.

- Med den breda bas vi har, med Sveriges alla kommersiella båttidningar i ryggen, har vi så mycket att erbjuda både seglare och motorbåtsentusiaster. Vi har mängder av tester, inspiration och expertkunskap att dela med oss av och siktar på att livetombord.se ska bli förstahandsvalet för båtintresserade även på nätet, säger Philip Pereira dos Reis, ansvarig för båtsegmentet på Egmont Publishing.

För ytterligare information kontakta: Philip Pereira dos Reis, ansvarig för båtsegmentet på Egmont Publishing: mobil: 076-53 76 660

Livetombord.se ägs av Egmont Publishing som publicerar ett 100-tal magasin och webbplatser för vuxna och barn i Sverige däribland Båtnytt, Vi Båtägare, Praktiskt Båtägande, Utemagasinet, Åka skidor, Hemmets Journal, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine mf l. Därutöver har företaget en omfattande eventverksamhet. Företaget omsätter i Sverige cirka 900 MSEK och har 300 anställda.

Egmont Publishing ingår i den danska mediekoncernen Egmont som är en av Skandinaviens ledande mediekoncerner. Egmont står bakom veckotidningar, magasin, serietidningar, böcker, filmer, TV-program, biografer och TV-stationer samt interaktiva spel, spelkonsoler, musik och en lång rad digitala medier. Egmont utger medier i fler än 30 länder, har cirka 6 500 medarbetare och en genomsnittlig omsättning på 1,4 miljarder EUR.

Med den breda bas vi har, med Sveriges alla kommersiella båttidningar i ryggen, har vi så mycket att erbjuda både seglare och motorbåtsentusiaster. Vi har mängder av material, inspiration och expertkunskap att dela med oss av och siktar på att livetombord.se ska bli förstahandsvalet för båtintresserade även på nätet,
Philip Pereira dos Reis, ansvarig för båtsegmentet på Egmont Publishing.