Nya Pokémon GO-böcker tar spelare till nästa nivå

Superfenomenet Pokémon GO fortsätter att ta Sverige med storm. Efter nya utvecklingar i spelet släpper Egmont Publishing nu två nya handböcker för att hjälpa spelentusiasterna till nästa nivå.

Den första handboken, Pokémon GO – den ultimata inofficiella guiden, släpptes under hösten och blev en stor succé. Nu kommer de två uppföljarna som bjuder på de allra bästa tipsen, tricksen och hemligheterna i det omåttligt populära mobilspelet.

Pokémon: Superhemliga tips innehåller tips på hur man tränar och strider med störst framgång, hur man fångar de bästa Pokémonen och hur man levlar upp och gör sina Pokémons starkare.

Pokémon: Fångst och strider är särskilt framtagen för spelare som vill strida i Pokémon GO. Boken tipsar om vilka Pokémon man bör använda i strid, hur man använder specialattacker, och stridskonst – när man bör anfalla, undvika eller fly.

– Intresset för Pokémon GO är fortfarande enormt, och med våra nya handböcker blir vi först med att erbjuda en komplett serie böcker som hjälper spelarna till nästa nivå, säger Malin Esaiasson, nordisk produktchef för Egmont Books.

Pokémon: Superhemliga tips och Pokémon: Fångst och strider är författade av Justin Ryan, är på 104 sidor och kostar ca 99 kronor. Böckerna finns att köpa i bokhandeln och på DinTidning.se.

För mer information och recensionsex vänligen kontakta:
Malin Esaiasson, Nordic Product Manager Books, Egmont Publishing
malin.esaiasson@egmont.se, 0708 63 94 50

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av mediekoncernen och stiftelsen Egmont, som varje år delar ut mer än 100 miljoner SEK för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.

Intresset för Pokémon GO är fortfarande enormt, och med våra nya handböcker blir vi först med att erbjuda en komplett serie böcker som hjälper spelarna till nästa nivå.
Malin Esaiasson