Över 13 000 deltog i distanshealing

Sveriges största distanshealing någonsin? Ja, troligtvis! Det var många tusen svenskar som fick en tidig julklapp i form av välmående och lindring när mediet Benny Rosenqvist skickade distanshealing till 13 639 av tidningen Näras läsare.

Healingen skickades mellan kl. 19 och 20 på kvällen. Personerna som fick healing hade själva fått anmäla sitt intresse via tidningens hemsida eller via vykort till redaktionen. Och distanshealingen var helt gratis. Benny Rosenqvist förklarar hur distanshealing går till:

– Jag tillkallar mitt team på Andra sidan och känner mig som en mentor och koordinator. Jag tar in alla namnen ett och ett och sitter i flera timmar så att de får passar mig i mitt inre.

Benny Rosenqvist, ett av Sveriges mest kända medier, är andlig profil i Nära. Och han har skickat distanshealing till tidningens läsare vid tre tidigare tillfällen. Men aldrig någonsin har intresset varit så stort som nu. Förra gången Benny skickade healing var det drygt 9 000 som anmälde sig. Och nu blev det alltså femsiffrigt!

– Den som tar emot healing kan med fördel sätta sig i en lugn och skön miljö den timme jag skickar distanshealing så jobbar jag och guiderna tillsammans för att det ska ge effekt. Samtidigt funkar healingen faktiskt oavsett vad mottagaren gör under tiden, säger Benny Rosenqvist.

På Näras Facebook var det många läsare som hörde av sig efter healingen och berättade vad de upplevt:

”Har influensan. Hosta, snuva, ont i lungorna och jobbigt att andas! Tycker att andningen går lite bättre och att det inte gör så ont i lungorna när jag hostar! Tack så mycket, Benny! Önskar att jag hade mått bra så jag hade kunnat njuta mer av healingen! Tack igen!”

”Tack. Kände mig trött och avslappnad... Hade bett om healing även för min hund och jag märkte att han märkte av det, han var helt avslappnad och småknorrade hela tiden.”

Benny Rosenqvist är just nu aktuell med boken Healing för ett bättre liv.

För mer information vänligen kontakta,
Madeleine Walles, Chefredaktör, madeleine.walles@egmont.se,
070-660 96 72

Paulina Holkenberg, Redaktionschef, paulina.holkenberg@egmont.se,
076-537 74 80

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har cirka 330 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av Egmontkoncernen som delar ut mer än 100 miljoner SEK årligen för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.

Benny Rosenqvist, medium och medarbetare på Tidningen Nära.