Pressfrukost tisdag 28 maj kl 8.30: Svenska folkets resvanor

För fjärde året i rad presenteras Vagabonds Resebarometer, den enda svenska resvaneundersökningen som omfattar alla typer av resor och alla transportsätt, oavsett var och hur de är bokade. Genom Resebarometern får du svar på vart vi reser, hur vi reser, varför vi reser, hur mycket pengar vi som reser tjänar, hur många som vanligtvis reser tillsammans, hur vi bokar och hur vi bor på semestern.

Vagabonds Resebarometer är gjord i samarbete med Rese och Turistdatabasen (TDB), som bygger på 2 000 intervjuer/månad.

Var: Kafé Vetekatten, Kungsgatan 55 (hörnet Klara Norra Kyrkogata) Stockholm, t-bana Hötorget.
När: Kl 8.30 tisdag 28 maj 2013
OSA: Senast nu på fredag (24 maj) till per@vagabond.se eller 070-653 50 82.

Vi bjuder på kaffe och nybakad frukostmacka.

Varmt välkommen,
Per J Andersson Redaktör, Resemagasinet Vagabond

Om undersökningen:
Vagabonds Resebarometer 2013 är en totalundersökning av svenska folkets semesterresor utomlands – undersökning omfattar charterresenärer, lågprisflygresenärer, familjer på bilsemester, tågluffare – alla som reser utomlands. Resebarometern är gjord i samarbete med Rese och Turistdatabasen (TDB), en löpande resvaneundersökning som bygger på intervjuer med cirka 2 000 slumpmässigt utvalda svenskar per månad. Rese- och Turistdatabasen, TDB, startade 1989 av Sveriges Turistråd. Från 1999 ägs och sköts TDB av företaget Resurs.

Resemagasinet Vagabond ingår i Egmont Tidskrifter AB. Egmont Tidskrifter AB är utgivare av ett 30-tal magasin och webbplatser i Sverige, omsätter cirka 550 msek och har cirka 230 anställda. Bolagen ingår i den danska mediekoncernen Egmont som är en av Skandinaviens ledande mediekoncerner. Egmont står bakom veckotidningar, magasin, serietidningar, böcker, filmer, tv-program, biografer och tv-stationer samt interaktiva spel, spelkonsoler, musik och en lång rad digitala medier. Egmont utger medier i mer än 30 länder, har 6 500 medarbetare och en omsättning på 1,6 miljarder EUR.