TRÄNA - ny tidning med fokus på utomhusträning

Tidningen TRÄNA vänder sig till läsaren som helst tränar ute och som uppskattar naturupplevelsen lika mycket som prestationen.

I TRÄNA kan du bl a läsa om trailrunning, cykling, paddling, simning, multisport, styrketräning, konditionsträning, längdåkning och toppturer.

– Att träna ute i naturen ligger i tiden och många av våra läsare vill ha tips och inspiration. Många har också tröttnat på att träna i svettiga gym. I TRÄNA cyklar, paddlar och springer vi för att bli starkare, men lika mycket för lyckan att röra sig utomhus, säger Ingalill Forslund, chefredaktör på Utemagasinet.

I första numret av TRÄNA delar Scott Cole, som vann 2012 års upplaga av Åre Extreme Challenge, med sig av sina bästa träningstips och vi berättar historien om paret som klev upp från solstolen och begav sig direkt till starten för Fjällmaran i Bydalsfjällen. Miranda Kvist, erfaren långloppslöpare och tränare berättar hur nybörjaren ska tänka för att komma igång med träningen. TRÄNA bjuder också på en guide till sommarens skönaste lopp, du hittar den senaste ultralätta utrustningen och ett stort test av trailskor.

TRÄNA går ut till både Utemagasinets och Åka Skidors läsare och säljs i butik mars till maj 2014. TRÄNA ges ut av Egmont Publishing och kommer ut två gånger i år.

För mer information kontakta: Emma Rodling, redaktör TRÄNA +46 76 537 66 36, emma.rodling@utemagasinet.se eller Ingalill Forslund, chefredaktör Utemagasinet på +46 705 14 00 29 ingalill@utemagasinet.se

Egmont Publishing publicerar ett 100-tal magasin och webbplatser för vuxna och barn i Sverige, däribland Hemmets Journal, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande eventverksamhet. Företaget omsätter i Sverige cirka 900 MSEK och har 300 anställda.

Egmont Publishing ingår i den danska mediekoncernen Egmont som är en av Skandinaviens ledande mediekoncerner. Egmont står bakom veckotidningar, magasin, serietidningar, böcker, filmer, TV-program, biografer och TV-stationer samt interaktiva spel, spelkonsoler, musik och en lång rad digitala medier. Egmont utger medier i fler än 30 länder, har cirka 6 500 medarbetare och en genomsnittlig omsättning på 1,4 miljarder EUR.

Ingalill Forslund, chefredaktör på Utemagasinet och tidningen TRÄNA.