Vagabond lanserar guidebok för löpare

Vi svenskar tränar löpning som aldrig förr. Och vi reser allt mer. Resemagasinet Vagabonds nya bok Världens löpning är den första boken i sitt slag – en guidebok till löpning i världens städer.

– Löpning är glödhett just nu. Allt fler tar med sig skorna på resan, men det finns inga guider till de bästa löprundorna. Vår nya bok fyller ett hål i hyllorna. I den har vi kombinerat vår expertis inom resandet med vår passion för löpning, säger Tobias Larsson, chefredaktör på Vagabond.

Läsaren guidas till totalt 12 städer och 36 löprundor, både korta och lite längre rundor. Varje runda illustreras med färgkartor och färgbilder. Dessutom bjuder författarna på sina bästa resetips till de olika städerna, från hotell till restauranger. I varje kapitel får man dessutom möta löpare med anknytning till staden, som ger sina bästa lokala löpartips.

Följande städer finns med i Världens löpning:
• New York
• Bangkok
• Prag
• London
• Berlin
• Rio de Janeiro
• Köpenhamn
• Rom
• Paris
• Barcelona
• Kapstaden
• Stockholm

Världens löpning är skriven av: Tobias Larsson, chefredaktör Vagabond, Fredrik Brändström, redaktionschef Vagabond, Per J Andersson, redaktör Vagabond, Henrik Brandao Jönsson, journalist och författare, Petra Månström, journalist och löparbloggare på SvD samt Göran Ingman, frilansredaktör och resejournalist.

Antal sidor: 272
Pris: 299 kr
Från tryck: 25 november
Går att förhandsbeställa från: 1 november via vagabond.se/bestallbok
Försäljningsställe: www.vagabond.se/bestallbok samt bokhandeln

För utdrag, pressbilder, referensex och frågor kontakta: Tobias Larsson, chefredaktör Vagabond, tel 0707-35 95 00, tobias@vagabond.se

Resemagasinet Vagabond ingår i Egmont Tidskrifter AB. Egmont Tidskrifter AB är utgivare av ett 30-tal magasin och webbplatser i Sverige, omsätter cirka 500 MSEK och har cirka 230 anställda. Bolagen ingår i den danska mediekoncernen Egmont som är en av Skandinaviens ledande mediekoncerner. Egmont står bakom veckotidningar, magasin, serietidningar, böcker, filmer, tv-program, biografer och tv-stationer samt interaktiva spel, spelkonsoler, musik och en lång rad digitala medier. Egmont utger medier i mer än 30 länder, har 6 500 medarbetare och en omsättning på 1,4 miljarder EUR.

Tobias Larsson, chefredaktör resemagasinet Vagabond