• EHEM/

eHem lanserar andra generationen tjänster för det Intelligenta hemmet

Ny programvara (2.0) och 13 nya tjänster eHem lanserar andra generationen tjänster för det Intelligenta hemmet Nu lanserar eHem nya programvaran, 2.0, och 13 nya tjänster för det Intelligenta hemmet på sin tjänsteportal www.ehem.com. Den nya versionen stödjer både EIB (European Installation Buss) och X10- standard, vilket ökar tillgängligheten ytterligare för slutkonsument. "Titta hemma"-funktion och utvecklade larmtjänster är några av nyheterna. - eHem levererar redan idag det som andra företag har som vision för framtiden. Med version 2.0 ökar vi försprånget ytterligare gentemot våra konkurrenter, säger Frederik Gustafsson, VD eHem. Därmed har eHem ytterligare utvecklat möjligheterna att styra funktioner och tjänster för det Intelligenta hemmet via Internet och mobiltelefoni. Användarvänlighet, kundnytta och funktion har styrt utvecklingsarbetet. - Med version 2.0 har vi ökat tillgängligheten för det Intelligenta hemmet ytterligare när det gäller eHems huvudområden klimat, trygghet och bekvämlighet. Samtidigt är det väsentligt att det är enkelt att använda sig av tjänsterna. Kan man surfa på Internet så behärskar du våra tjänster, säger Frederik Gustafsson. Exempel på nyheter i version 2.0 är: - Via www.ehem.com klickar du på "titta hemma"-tjänsten och får en rörlig videoöversikt över hemmet. Här kan du kontrollera att allt står rätt till hemma oavsett om du är på jobbet eller på semester utomlands. - Även larmfunktionerna har utvecklats. Med hjälp "Larm från anhöriga"- tjänsten kan man enkelt få reda på att allt står rätt till med familjemedlemmar samtidigt som de snabbt och enkelt kan larma om något skulle vara fel. eHems övriga tjänsteutbud finns på www.ehem.com. Vid årskiftet räknar eHem att 100.000 slutkunder använder företagets produkter och tjänster. Den 30:e mars fattade eHems och Dalteks styrelse beslut om enprincipöverenskommelse om ett samgående. För ytterligare information kontakta: Frederik Gustafsson, VD eHem, tel. 0709-15 30 51, www.ehem.com eHem utvecklar och säljer nyttoapplikationer för styrning av det intelligenta hemmet fokuserat på områdena; klimat, trygghet och bekvämlighet. eHem har som första företag lanserat möjligheten att styra och få information från sitt hem via Internet och WAP. eHem har idag partnerskap med bland andra Microsoft (Home API), X-10 (hårdvara) ett antal bostadsbolag. eHem är det första företaget som kan presentera ett fungerande helhetssystem för styrning av det intelligenta hemmet. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/10/20000410BIT00770/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/10/20000410BIT00770/bit0002.pdf