eHems nyemission övertecknad - tillför bolaget 11 miljoner SEK

Report this content

eHems nyemission övertecknad - tillför bolaget 11 miljoner SEK eHem har genomfört en riktad nyemission som tillför bolaget 11 MSEK. Emissionen, som övertecknades kraftigt, kommer att användas för företagets fortsatta internationella expansion. Nyemission om 300 000 aktier till kursen 37 kronor per aktie, tillför bolaget 11 miljoner kronor, vilket motsvarar cirka 2,7 procent av värderingen på eHem. - Det mycket stora intresset, bland både svenska och utländska investerar, visar att eHem är ledande när det gäller det intelligenta hemmet. Nyemissionen tillför nya ägare och kapital vilket underlättar fortsatt marknadsföring och expansion av eHem och våra tjänster, säger Frederik Gustafsson VD för eHem. eHem, som är det första företaget som har ett fungerande helhetssystem för styrning av det intelligenta hemmet, har idag cirka 2 000 abonnenter på sin tjänstportal (www.ehem.com). Målet är att ha cirka 100 000 abonnenter vid årsskiftet. Genom nyemission ökar antalet aktier i eHem från 11 000 000 till 11 300 000. Huvudägare i eHem är SCH Active Investment AB med cirka 45 procent av aktierna. För ytterligare information kontakta: Frederik Gustafsson, VD eHem, tel. 0709-15 30 51, www.ehem.se eHem utvecklar och säljer nyttoapplikationer för styrning av det intelligenta hemmet fokuserat på områdena; klimat, trygghet och bekvämlighet. eHem har som första företag lanserat möjligheten att styra och få information från sitt hem via Internet och WAP. eHem har idag partnerskap med bland andra Microsoft (Home API), X-10 (hårdvara) ett antal bostadsbolag. eHem är det första företaget som kan presentera ett fungerande helhetssystem för styrning av det intelligenta hemmet. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00720/bit0002.pdf