• EHEM/

eHems tjänster för det Intelligenta hemmet tillgängliga på ny WAP-portal

ehem, Telia och Oracle i samarbete eHems tjänster för det Intelligenta hemmet tillgängliga på ny WAP-portal eHems tjänster för det Intelligenta hemmet finns snart tillgängliga på ytterligare en tjänsteportal. Den nya WAP-portalen, som är ett samarbete mellan Telia AB och Oracle Corporation, kommer att lanseras den 9 maj då man också offentliggör namnet. - eHem är marknadsledande när det gäller fungerande lösningar för det Intelligenta hemmet vilket gör eHem till rätt partner för oss, säger Roland Svensson, VD för det nya Telia/Oracle-företaget. Sedan tidigare har eHems tjänster varit tillgängliga på eHems egen tjänsteportal, www.ehem.com. I och med samarbetet med Telia och Oracle ökas tillgängligheten ytterligare genom att man nu når tjänsterna även via mobiltelefoner. - Samarbetet med Telia och Oracle är helt i linje med eHem strategi. Vår kärnverksamhet är att utveckla nyttotjänster för det Intelligenta hemmet via Internet och mobiltelefonnätet. Vilken teknikplattform eller vilken portal som gör tjänsterna tillgängliga för företag och privatkunder är mindre viktigt. I Telia och Oracle har vi en branschledande samarbetspartner, säger Frederik Gustafsson, VD eHem. I början av april lanserade eHem nya programvaran, 2.0, och 13 nya tjänster för det Intelligenta hemmet på sin tjänsteportal www.ehem.com - Med version 2.0 och samarbetet Telia och Oracle har vi ökat tillgängligheten för det Intelligenta hemmet ytterligare när det gäller eHems huvudområden klimat, trygghet och bekvämlighet. Vid årskiftet räknar eHem att 100.000 slutkunder använder företagets produkter och tjänster. Den 30:e mars fattade eHems och Dalteks styrelser beslut om en principöverenskommelse om ett samgående. För ytterligare information kontakta: Frederik Gustafsson, VD eHem, tel. 0709-15 30 51, www.ehem.com Roland Svensson, tel. VD, Telia/Oracle samarbetsbolag, 0706-603 35 30 eHem utvecklar och säljer nyttoapplikationer för styrning av det intelligenta hemmet fokuserat på områdena; klimat, trygghet och bekvämlighet. eHem har som första företag lanserat möjligheten att styra och få information från sitt hem via Internet och WAP. eHem har idag partnerskap med bland andra Microsoft (Home API), X-10 (hårdvara) ett antal bostadsbolag. eHem är det första företaget som kan presentera ett fungerande helhetssystem för styrning av det intelligenta hemmet. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT01990/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT01990/bit0002.pdf