Stor invigning av Eidras nya kontor i centrala Stockholm

Report this content

STOCKHOLM 2024-08-16. Konsultkollektivet Eidra har precis flyttat in i sitt nya huvudkontor i centrala Stockholm. Kontoret, som är en historisk byggnad från 1934, ligger i det nya området Grev Tureplan i korsningen Grev Turegatan och Birger Jarlsgatan. Det är en varsamt renoverad byggnad om 8 000 kvadratmeter som kommer att fungera som en hub för Eidras 18 koncernbolag, 1 200 medarbetare och kunder.

"Vi ser verkligen fram emot de fantastiska stunder som vi vet att vi kommer att dela tillsammans i de här lokalerna. Och mest av allt väntar vi med spänning på att se vilken inverkan detta kommer att ha på framtida prestationer", säger Måns Jacobsson Hosk, co-CEO på Eidra.

Eidra-huset är utformat för att vara en mötesplats som främjar både professionell tillväxt och personliga kontakter för Eidras 18 koncernbolag och deras kunder. Det nya kontoret är en levande hub där kreativitet, samarbete och relationer kan frodas. Det är en plats där medarbetare från Eidras olika bolag, med sina unika förmågor och personligheter, kan mötas och inspirera varandra.

"Sedan januari 2020, då vi för första gången samlades för att bilda ett kollektiv, har vi haft en övertygelse om att en fysisk mötesplats blir allt viktigare. Och inte bara för oss, utan som en hub för våra fantastiska kunder", säger Mattias Olofsson, co-CEO på Eidra.

Eidra-kontoret är en av Vasakronans flaggskeppsfastigheter och renoveringen har varit ett samarbete mellan Vasakronan och Eidra.

Kontakt:

Elin Kiw
Head of Communications, Eidra
Mail: elin.kiw@eidra.com

Om Eidra
Eidra är ett konsultkollektiv som samlar en unik grupp av ledande bolag inom strategi, kreativitet och innovation. Våra bolag förser företag med den koncentrerade expertis de behöver för att i snabb takt leverera hållbara kommersiella fördelar. Vi hjälper ledare att skapa verklig förändring: den exponentiella tillväxt som bara sker i skärningspunkten mellan olika perspektiv.

Med ursprung i Norden och med huvudkontor i Stockholm, har vi funnit likasinnade runt om i världen för att bygga upp en stark verksamhet i Norden, Nederländerna och USA.

Idag består Eidra av bolagen Above, Ariel, Alexander Reklamebyrå, Conversionista, Cupole, Curamando, Curious Mind, Fabrique, Goods, Heydays, Kurppa Hosk, Kurppa Hosk Communications, Los & Co, Mission Anew, Modulaer, Neue, Tba, Q42 och Umain. Vi är nu över 1200 medarbetare: strateger, kreatörer och ingenjörer, med en kompetens inom managementkonsulting som gör att vi med lätthet rör oss mellan strategi och genomförande.

Eidra drivs av aktiva grundare och partners som utvecklar konsultkollektivet, tillsammans med strategiska investeringar från minoritetsägarna Altor Equity Partners.