Flera namnkunniga i EISI:s nya styrelse

Report this content

Flera namnkunniga i EISI:s nya styrelse Jan Rundqvist, VD för Dataföreningen Kompetens, Marie Hallander-Larsson, Ledar och Utvecklingsdirektör på Scandic Hotels och Annika Bolz, VD för Lärdata - det är en stark sammansättning som nu förstärker styrelsen hos e-utbildningsföretaget Educaiton & Information Services on Internet (EISI). Tidigare i vår gick LärData och dess ägare Segulah in som en tredjedels ägare i EISI, med option på 100% under perioden Q3 2000-Q1 2001. "EISI:s resurser är ett oerhört viktigt tillskott i LärDatas erbjudande." säger LärDatas VD Annika Bolz, som alltså representerar LärData/Segulah i EISI:s styrelse. "Genom dem har vi nått en mycket högre nivå av flexibilitet i bemötandet av våra kunders behov." Den nya styrelsen är entusiastisk inför sitt uppdrag. "EISI är otroligt starkt på e-learning. Dels genom plattformen Surfa & Lär, enligt min bedömning marknadens bästa, dels genom sin kompetenssammansättning med gedigen erfarenhet av Internetbaserad pedagogik. " säger Jan Rundqvist, VD för Dataföreningen Kompetens. Marie Hallander-Larsson är ordförande för Centrum för personal & utveckling och en känd profil inom det för e-utbildningsbranschen viktiga marknadssegmentet personal- och utbildningsansvariga. Hon är också en av Sveriges mest erfarana inköpare av e-utbildning eftersom Scandic sedan en längre tid haft denna typ av lösning som grund för sin internutbildning. "Vi kunde knappast önska oss en bättre kombination inom styrelsen än den vi har nu" säger en nöjd Kai Lervik, VD för EISI och styrelsens ordförande. Kontaktperson: Kai Lervik, Education & Information Services on Internet AB 08-791 2451 e-mail: kai.lervik@eisi.se Education & Information Services on Internet (EISI) är ett utbildningsprofilerat Internetföretag som med hjälp av utbildnings- och informationstjänster stöttar företag och organisationer i deras utveckling, konkurrenskraft och tillväxt. Sedan 1996 utvecklar EISI Surfa & Lär, en plattform för distrubition, produktion och administration av utbildning på Internet. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT01030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT01030/bit0002.pdf